Etusivu » Tiedotteet » Pääuutinen » Samsung Galaxy S III sai ympäristösertifikaatin

Samsung Electronics Nordic

Samsung Galaxy S III sai ympäristösertifikaatin

Julkaistu: 22.10.2012 klo 14:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Ympäristötietoinen älypuhelin:

Samsung on ensimmäinen ja ainoa matkapuhelinvalmistaja, joka voi tarjota tuotteita, joilla on Britannian Carbon Trust -säätiön PAS 2050 -sertifiointi. Tämä tarkoittaa käytännössä, että tuotteilla pienempi hiilijalanjälki. Tällä kertaa Carbon Trustin vihreän leiman saa 20 miljoonaa kappaletta myynyt Galaxy S III.

PAS 2050 on globaali standardi, jolla mitataan tuotteen tai palvelun kasvihuonekaasupäästöjä sen käyttöiän aikana. Carbon Trust -säätiön mittaukset osoittivat, että Galaxy S III:lla on edeltäjäänsä pienempi hiilijalanjälki, siinä on energiatehokkaampi laturi, sen valmistus tuottaa vähemmän päästöjä ja kuluttaa vähemmän raaka-aineita, joiden ansiosta ympäristövaikutukset ovat edeltävää mallia peräti 14 prosenttia pienemmät.  Galaxy S III:n omistajat voivat siis nauttia loistavasta älypuhelimesta, joka on valmistettu ympäristötekijät mielessä pitäen.

Samsung valmistaa tuotteita luonnon innoittamana, mutta muotoilu ja luonnollinen käytettävyys eivät ole ainoita asioita, jotka tekevät Samsungin laitteista luonnonmukaisia. Samsung pyrkii saavuttamaan tuotteillaan korkeimman ympäristöstandardin.

Hiilijalanjäljen mittaus auttaa Samsungia ymmärtämään matkapuhelinten ympäristövaikutuksia, jolla voidaan määritellä, mitä voidaan parantaa tulevissa malleissa.  Samsung pyrkii pienentämään kaikkien lippulaivapuhelimiensa hiilijalanjälkeä. Galaxy S III:n lisäksi Galaxy Ace Duos on saanut PAS 2050 -sertifikaatin (Kyseistä mallia ei myydä Suomessa). Muita sertifikaatin saaneita malleja ovat Galaxy S II ja Galaxy Note.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Mika Engblom, myyntipäällikkö, Telecom, mika.engblom@samsung.fi, p. 0408 604 420

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Simo Arvo, OSG Viestintä, simo.arvo@osg.fi, p. 040 132 5682

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Perustamisestaan eli vuodesta 1969 lähtien Samsung Electronics on työskennellyt aktiivisesti ja täydestä sydämestään erilaisten yhteiskuntavastuuhankkeiden parissa kaikissa toimintamaissaan. Kansainvälinen Hope for Youth -ohjelma perustettiin huomion kiinnittämiseksi lasten koulutukseen ja terveydenhuoltoon. Samsung antaa ohjelman puitteissa tuotteita, asiantuntemusta ja taloudellista tukea. Tuhannet lapset eri puolilla maailmaa saavat Hope for Youthin kautta koulutusta, ohjausta ja välttämätöntä lääketieteellistä hoitoa. Ohjelma on Samsungille yksi tapa käyttää innovatiivisuuttaan paremman maailman luomiseen. Suomessa ohjelman yhteistyökumppanina on SOS-Lapsikylä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki