Etusivu » Tiedotteet » Pääuutinen » 10 miljoonalla Toisenlaisia Lahjoja

10 miljoonalla Toisenlaisia Lahjoja

Julkaistu: 19.11.2012 klo 10:24
Julkaisija: Kirkon Ulkomaanapu

Kirkon Ulkomaanapu toi eettiset Toisenlaiset Lahjat mark­kinoille vuonna 2005. Tähän mennessä Toisenlaiset Lahjat ovat tuottaneet 9 117 955 euroa ja auttaneet tuhansia kehitysmaiden ihmisiä.

Kaikkien aikojen suosituin lahja on ollut vuohi. Toisenlaisten Lahjojen avulla on toimitettu paljon katastrofiapua sekä autettu vähentämään köyhyyttä kehitysmaissa. Apua tarvitaan edelleen kipeästi eri puolilla maailmaa.

Tavoitteena on tänä jouluna rikkoa 10 miljoonan euron raja.

”Toisenlainen Lahja on loistava vaihtoehto joululahjaksi, koska meillä suomalaisilla usein on jo kaikki tarvitsemamme. Suomalaisilta myös löytyy paljon halua auttaa, kunhan se käy vaivattomasti”, Kirkon Ulkomaanavun varainhankinnan koordinaattori Hanna Lassila sanoo.

Tänä vuonna lahjavalikoimaan on otettu mukaan 11 uutta lahjaa. Uutuuksia ovat esimerkiksi Sata sikaa, Syntymätodistus ja Naisten Pankin pienlaina.

Toisenlainen Lahja on aineeton lahja, jolla voi ilahduttaa lähimmäistään ja samalla antaa kehitysmaiden ihmisille mahdollisuuden esimerkiksi riittävään ruokaan, puhtaaseen veteen tai toimeentuloon Kirkon Ulkomaanavun työn kautta. Jokaisesta lahjasta saa sähköisen tai perinteisen postikortin, jossa kerrotaan lahjan merkityksestä kehitysmaiden ihmisille.

Lisätietoja: varainhankinnan koordinaattori Hanna Lassila, p. 040 670 4491

Kuvia: toisenlainenlahja.fi ->MEDIA

20.12.–21.12. Toisenlaisen Lahjan PopUp-myymälä klo 12:00–19:00 CityCenter, Kaivokatu 8, Helsinki
Mahdollisuus hankkia Toisenlaisia Lahjoja joululahjoiksi aivan Helsingin keskustasta.

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin katastrofiavun antaja. Se kuuluu kirkollisten avustusjärjestöjen kansainväliseen kattojärjestöön ACT-allianssiin.