Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » VIDEO: Suomalaisbussi liput liehuen Malesian F1-radalla - joulupukki ratissa!

Rantapallo

VIDEO: Suomalaisbussi liput liehuen Malesian F1-radalla - joulupukki ratissa!

Julkaistu: 16.12.2011 klo 11:03
Julkaisija: Rantapallo

Pikavuoro maailman ympäri -seurueen uusin ja uskomattomin tempaus vei suomalaisbussin Sepangin formularadalle F1-kuskeja haastamaan.

Kaasu pohjaan 23-vuotiaalla bussilla

Ajaisitko formularadalla 23-vuotiaalla linja-autolla täydessä lastissa? Pikavuorokippari Jani Laine päätti näin tehdä ja vei Ajokki Royal -bussivanhuksen matkustajineen kokemaan F1-radan huumaa.

Aivan Sepangin kisan tänä vuonna voittaneen Sebastian Vettelin tasolle Ajokki ei vauhdissaan yltänyt, mutta kierros toteutettiin asiaankuuluvan näyttävästi: Pikavuoro saapui radalle Suomen lipuin koristeltuna ja joulupukki ratissaan.

Tyhjällä formularadalla kaasuttelu lienee jokaisen autoihmisen unelma.

- Aivan uskomatonta, lapsuudenhaaveet kävivät toteen. Pienempänä en kuitenkaan olisi uskonut, että formularata tulee kierrettyä tällaisella kulkuneuvolla, summaa Laine kokemustaan.

F1-ura jatkuu Melbournessa

Pikavuoro maailman ympäri -matka jatkuu Malesiasta Singaporen ja Indonesian kautta Australiaan, jossa tähtäimenä ovat maaliskuiset Melbournen F1-kisat.

- Terveiset Kimille ja Heikille, nähdään Melbournessa!

Ensimmäinen koko maailman kiertänyt linja-auto

Pikavuoro maailman ympäri on jatkoa viime talvena runsaasti huomiota keränneelle Pikavuoro Bangkokiin -matkalle. Kuljettaja Laine on nyt Ajokki Royal -bussinsa ja suomalaisen seurueensa kanssa kolmevuotisella matkalla ympäri koko maailman.

Marraskuussa alkaneet etapit vievät Thaimaasta Malesian, Singaporen ja Indonesian kautta Australiaan. Australiassa ajetaan koko mantereen poikki Darwinista Melbourneen, jonne saavutaan maaliskuun 2012 puolivälissä juuri F1-kisojen alla.

Mukana matkalla kulkee myös Rantapallo.fi-matkailusivuston reportteri Kalle Jokinen, joka pitää kotikatsomon ajan tasalla reissun tapahtumista Pikavuoro maailman ympäri -blogin välityksellä. Ajokin on tarkoitus saapua Suomeen vuoden 2014 aikana, jolloin siitä tulee maailman ensimmäinen koko maapallon kiertänyt linja-auto.

>> KATSO VIDEO Sepangin formularadalta!

Lisätietoja

Suora videokoodi tiedostoliitteenä. Vapaasti julkaistavissa, lähdelinkitys http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/

Kuvat: Kalle Jokinen

Salon Tilausmatkat Oy