Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » LIIKENNETIEDOTE: Kansainväliset Alihankinta-messut 18.−20.9.2012 Tampereella

Tampereen Messut

LIIKENNETIEDOTE: Kansainväliset Alihankinta-messut 18.−20.9.2012 Tampereella

Julkaistu: 17.09.2012 klo 08:56
Julkaisija: Tampereen Messut

Tiistaista torstaihin 18.−20. syyskuuta Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen läheisyydessä autoilevia varoitetaan ruuhkista. Kansainväliset Alihankinta 2012 -messut vilkastuttavat Tampereen läntisen kehätien, Sarankulman, Härmälän ja Hatanpään liikennettä messujen aikana etenkin klo 8−10 ja klo 16–18 välisinä aikoina. Alueen asukkaita ja messuosallistujia kehotetaan varaamaan tavallista enemmän aikaa matkantekoon ja mahdollisuuksien mukaan käyttämään vaihtoehtoisia reittejä erityisesti tiistaina aamupäivällä ja torstaina iltapäivällä.

Alihankinta-messuista aiheutuvia ruuhkia pyritään vähentämään etäpysäköintimahdollisuudella Ideaparkissa ja Ikeassa sekä maksuttomilla bussikuljetuksilla, joita liikennöidään etäpysäköintialueiden lisäksi myös Tampereen rautatieasemalta. Ilmaiset bussikuljetukset ehkäisevät osittain isojen liikenneruuhkien syntymistä ja pysäköintiongelmia sekä tarjoavat kävijöille mahdollisuuden tulla kätevästi tutustumaan messuihin.

Ilmaiset bussikuljetukset Tampereen rautatieasemalta

Alihankinta-messuille on ilmainen bussikuljetus Tampereen rautatieasemalta. Alihankinta Express -tunnuksilla merkityt bussit liikennöivät Tampereen rautatieaseman ja Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen välillä kaikkina messupäivinä (ti–to) klo 8.00–17.00. Bussit lähtevät päätepysäkeiltä puolen tunnin välein, tasalta ja puolelta.

Ilmaiset bussikuljetukset Ideaparkin etäpysäköintialueelta

Messuvieraille on järjestetty etäpysäköintimahdollisuus Lempäälän Ideaparkin pysäköintialueella osoitteessa Ideaparkinkatu 4, Lempäälä (P-Ideapark). Alihankinta EXPRESS -tunnuksilla merkityt bussit liikennöivät Ideaparkin ja Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen välillä kaikkina messupäivinä. Bussin ajoaika on noin 15 min. Lähdöt Ideaparkista tasatunnein klo 9.00–17.00 ja Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksesta aina puolelta klo 9.30–17.30 (to klo 16.30 asti).

Ilmaiset bussikuljetukset Ikean etäpysäköintialueelta

Messuvieraille on järjestetty tänä vuonna ensimmäisen kerran etäpysäköintimahdollisuus myös Ikean pysäköintialueella osoitteessa Leppästensuonkatu 4, Tampere (P-Ikea). Alihankinta EXPRESS -tunnuksilla merkityt bussit liikennöivät Ikean ja Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen välillä kaikkina messupäivinä. Bussin ajoaika on noin 10 min. Lähdöt Ikeasta ja Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksesta 15 minuutin välein klo 9.00–17.00 välisenä aikana.

Messujärjestäjä suosittelee käyttämään bussikuljetuksia – pysäköintipaikkoja rajoitetusti

Maksuttomien bussikuljetusten lisäksi Tampereen joukkoliikenteen maksulliset linjat 1 ja 7 liikennöivät Tampereen Keskustorilta Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen (aikataulut.tampere.fi).

Lisäksi Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen pysäköintialueella on lähes 4000 pysäköintipaikkaa. Pysäköinti alueella on maksullinen (6 euroa ulkona maksettaessa, 4 euroa sisällä maksettaessa).

Tarkempi messuinfo, tiedot etäpysäköintialueesta ja ajo-ohjeet osoitteessa www.alihankinta.fi (Messuinfo).

Alihankinta-messut ovat avoinna tiistaina 18.9. ja keskiviikkona 19.9. klo 9–17, torstaina 20.9. klo 9–16.

Lisätiedot: www.alihankinta.fi

Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi

Jani Maja, projektipäällikkö, p. 050 356 1325, jani.maja@tampereenmessut.fi
Tanja Järvensivu, viestintäpäällikkö, p. 050 536 8133, tanja.jarvensivu@tampereenmessut.fi