Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Atos ja pohjoismainen PostNord merkittävään sopimukseen

Atos

Atos ja pohjoismainen PostNord merkittävään sopimukseen

Julkaistu: 26.09.2012 klo 12:08
Julkaisija: Atos

Seitsemän vuoden IT-ulkoistussopimus Tanskan ja Ruotsin postien yhteenliittymän kanssa

Eurooppalainen IT-jätti Atos on solminut seitsemän vuoden IT-ulkoistussopimuksen viestintä- ja logistiikkaryhmä PostNordin kanssa. PostNord on Tanskan ja Ruotsin postien yhteenliittymä.

Pohjoismaisessa logistiikassa kaivataan lähitulevaisuudessa entistä kustannustehokkaampia ratkaisuja ja palveluita, mutta niiden ohella tärkeänä pysyy myös vakaa kustannusten hallinta postiliiketoiminnassa. Valitsemalla IT-kumppanikseen Atoksen, PostNord saa käyttöönsä toimivan palvelumallin, jonka tuella se voi samanaikaisesti kasvattaa markkinaosuuttaan ja vähentää kulujaan.

Sopimuksen perusteella Atos toimittaa ulkoistuspalvelut sekä sovellusinfrastruktuurin PostNordille Pohjoismaiden, Puolan ja Saksan toimipisteidensä kautta. Atos modernisoi nykyisen infrastruktuurin, jotta PostNordin yli 15 000 pohjoismaista yritysloppukäyttäjää saa entistäkin parempaa palvelua.

"Tämä on hyvin merkittävä sopimus kaikille osapuolille. Oma toimialamme kohtaa muutoksia mm. verkkokaupan yleistyessä ja erilaisten vaihtoehtoisten logististen tarpeiden kasvaessa. Tässä muutoksessa PostNord tarvitsee IT-liiketoimintakumppanikseen vahvan ja innovatiivisen tekijän. Valitsimme pitkäaikaiseksi kumppaniksemme Atoksen, sillä olemme vakuuttuneita heidän maineestaan ja asiantuntemuksestaan ulkoistus- ja innovaatiopalveluissa. Sopimus tarjoaa vakaan alustan tulevalle kehitykselle", arvioi PostNordin tietohallintojohtaja Joss Delissen.

"PostNord arvioi tarjousprosessissaan useita eri tekijöitä. Syynissä ovat hakijoiden tekninen taso, palvelun jatkuvuus, kokemus, maantieteellinen kattavuus, kustannukset, palvelutaso, joustavuus ja innovaatiot. Näiden vaativien kriteerien perusteella Atos nousi etusijalle kaikkien tarjoajien joukosta ja odotamme innolla uuden yhteistyön alkua", Delissen lisää.

"Atoksen kannalta tämä on erittäin tärkeä sopimus. Vahvat ulkoistusperinteemme auttavat PostNordia kehittämään liiketoimintamalliaan ja vähentämään kustannuksia. Uusi yhteistyö auttaa meitä laajentamaan kokemustamme IT:n roolista tällä erittäin kilpaillulla eurooppalaisella markkinalla", visioi Gilles Grapinet, Atoksen varatoimitusjohtaja.

PostNordin tavoitteet palvelujen ulkoistamisessa ovat:

• uusien palvelujen kehittäminen viestintään ja logistiikkaan
  • markkinaosuuden kasvu verkkokaupan ja logistiikan aloilla
  • kiinteiden kustannusten pienentäminen, yhtenäisten työskentelytapojen löytäminen sekä yhtenäisen identiteetin luominen
  • Post-Nord -ryhmän hiilijalanjäljen pienentäminen

Jose de Vries,
Global Public Relations Manager, Atos
jose.devries@atos.net

Line Gammelgaard
Head of Communications, N&SWE, Atos
line.g.jensen@atos.net

PostNord