Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Samsungin uusi 9-sarjan kannettava tekee elämästä kevyempää

Samsung Electronics Nordic

Samsungin uusi 9-sarjan kannettava tekee elämästä kevyempää

Julkaistu: 06.06.2012 klo 10:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Ultraohut insinöörityön taidonnäyte saapuu kauppoihin

Samsungin kevein ja ohuin kannettava on ulkoa kaunis ja sisältä hiottu viimeistä yksityiskohtaa myöten. Uudessa 9-sarjan kannettavassa suorituskyky kohtaa innovatiivisen muotoilun.

Onko mahdollista, että kannettava on sekä ohut että suorituskykyinen samanaikaisesti? On se – Samsungin uusi 9-sarja on todiste tästä. Sarjan 13-tuumainen malli on ainoastaan 12,9 millimetriä ohut ja painaa vain 1,16 kg, mutta suorituskykyä riittää vaativampaankin työkäyttöön.

Ammattitaidolla valmistettu

9-sarjan kannettavien kehitys- ja suunnittelutyöhön on käytetty yli 33 000 tuntia. Koneiden komponenteista 75 prosenttia on Samsungin valmistamia, ja valmistukseen käytettävät materiaalit on valittu tekemään 9-sarjan kannettavista niin ohuita ja kevyitä kuin mahdollista. Insinöörit ovat jopa onnistuneet mahduttamaan 15-tuumaisen paneelin 14-tuumaisen kannettavan runkoon. Grafiitinharmaan alumiinikuoren sisuksissa piilee 128 gigatavun huippunopea SSD-levy ja uusi Core i7 -suoritin. Akkukesto on jopa kymmenen tuntia yhdellä latauksella. Lisäksi 9-sarjalaisten akku kestää kolminkertaisen määrän uudelleenlatauksia tavallisen kannettavan akkuun verrattuna.

13 tuuman malli (900X3C) on ainoastaan 12,9 millimetriä ohut, painaa 1,16 kg ja sen akun käyttöaika yhdellä latauskerralla on jopa 7,3 tuntia. Uutuuskannettavan näytössä on käytetty Samsungin omaa PLS-näyttötekniikkaa, joka nostaa koneen käyttökokemuksen täysin uudelle tasolle. PLS-paneelit tarjoavat laajat katselukulmat, erinomaisen väritoiston ja liikkuvan kuvan kannalta tärkeän nopean vasteajan.

Unelmakone paljon liikkuville
Solakka 15-tuumainen malli (900X4C) painaa vain 1,59 kiloa. Se on kannettava sanan kirjaimellisessa merkityksessä. Se kulkee kätevästi mukana käsilaukussa tai kainalossa. Fast Start -toiminnon avulla kone käynnistyy valmiustilasta täyteen käyttövalmiuteen 1,4 sekunnissa. 9-sarjan kannettava on unelmakone paljon liikkuvalle ja suorituskykyä kaipaavalle. Siinä on erinomaisen tarkka, heijastamaton näyttö, jonka valovoima mahdollistaa työskentelyn myös ulkona auringonpaisteessa.

Samsung 9-sarjan kannettavissa on heijastamaton HD+ -näyttö (1600 x 900), jossa on 400 kandelan valovoima. Koneet käynnistyvät valmiustilasta täyteen käyttövalmiuteen 1,4 sekunnissa. Kaikissa malleissa on Intelin uudet Ivy Bridge -suorittimet.

NP900X4C-A01SE: 15 tuuman näyttö, Intel Core i7 3517UM -suoritin, SSD 128 GB, 8 gigatavua muistia, taustavalaistu näppäimistö, akkukesto jopa 10 tuntia, 1,59 kg ja 14,9 millimetriä ohut. Windows 7 Home Premium 64-bit. Suositushinta: 1 699 euroa.
NP900X3C-A01SE: 13 tuuman näyttö, Intel Core i5 3317UM -suoritin, SSD 128 gigatavua, 4 gigatavua muistia, taustavalaistu näppäimistö, akkukesto jopa 7,3 tuntia, 1,16 kg ja 12,9 millimetriä ohut. Windows 7 Home Premium 64-bit. Suositushinta: 1 449 euroa.
NP900X3C-B01SE: 13 tuuman näyttö, Intel Core i5 3317UM -suoritin, SSD 128 gigatavua, 4 gigatavua muistia, taustavalaistu näppimistö, akkukesto jopa 7,3 tuntia, 1,16 kg ja 12,9 millimetriä ohut. Windows 7 Professional ja TPM-siru. Suositushinta: 1699 euroa.

Liitännät: HDMI Micro -liitäntä, USB 3.0, USB 2.0, 4-in-1-kortinlukija, VGA (adapterilla), RJ45 (adapterilla), kuulokkeet / mikrofoni, 802.11abgn (2x2) WLAN, Bluetooth 4.0, sisäänrakennettu webbikamera.

Lisätietoja: Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Ossi Luoma, Sales Manager, IT, ossi.luoma@samsung.fi, 040 541 4023

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten, näyttöpaneelien, muistien ja järjestelmä PLS-tuotteiden valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja yhdeksällä eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki