Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Samsung esittelee Wi-Fillä varustetut kompaktijärjestelmäkamerat

Samsung Electronics Nordic

Samsung esittelee Wi-Fillä varustetut kompaktijärjestelmäkamerat

Julkaistu: 19.04.2012 klo 11:30
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Ensimmäisenä maailmassa

Samsungin esittelee maailman ensimmäiset kompaktijärjestelmäkamerat, joissa on sisäänrakennettu Wi-Fi-tuki. Uusia NX20-, NX210- ja NX1000 -kameroita voi ohjata etänä kännykällä, kuvia voi ladata kamerasta suoraan vaikkapa Facebookiin, ja kameralla otetut kuvat voi asettaa siirtymään automaattisesti tietokoneen kovalevylle kuvausreissulta kotiin tultaessa.

– Samsung haluaa kirjaimellisesti antaa paremman kuvan sosiaaliselle medialle, sanoo Samsungin Suomen kameroiden myyntipäällikkö Jim Hakola.

Samsungilla on jo useita Wi-Fi-ominaisuuksilla varustettuja digipokkareita. Nyt Samsung tuo markkinoille ensimmäiset kompaktijärjestelmäkamerat, joissa on sisäänrakennettu Wi-Fi-tuki. Esiteltävät uutuusmallit ovat NX20, NX210 ja NX1000. Näissä kolmessa älykkäässä uutuuskamerassa on monipuolisia langattomia ominaisuuksia:

Sosiaalinen media: Kameralla otettuja kuvia ja videoita voi jakaa kamerasta suoraan Facebookiin, Picasaan tai vaikkapa ystävälle sähköpostitse. Kameroissa on valikoima efektejä ja filttereitä, joilla kuvista saa entistä näyttävämpiä. NX-sarjan kameroilla on helppo päästää taiteelliset kyvyt valloilleen ja esille sosiaalisen mediaan ystävien nähtäväksi. Ensimmäisen kirjautumiskerran jälkeen kamera muistaa langattomat yhteydet automaattisesti, joten kirjautuminen tarvitsee tehdä vain kerran. Kameroissa on myös Microsoftin SkyDrive-pilvipalvelun tuki, jonka avulla kuvat voi ladata suoraan internet-pohjaiseen tallennustilaan. Kuvia voi ladata SkyDrive-palvelusta millä tahansa internet-päätelaitteella.

Automaattinen varmuuskopiointi: Saavuttaessa oman kotiverkon kantoalueelle kamera havaitsee yhteyden automaattisesti ja siirtää kuvat langattomasti reitittimen kautta tietokoneen kiintolevylle. Siirto tapahtuu vaivattomasti ilman turhaa USB-kaapelisotkua. Kameran muistia ei edes tarvitse tyhjentää seuraavaa kuvausreissua varten.

Kauko-ohjaus älypuhelimella: NX-sarjan uutuuskameroita voi ohjata Android-älypuhelimella. Kameran kaukolaukaisimen käytön lisäksi älypuhelimella voi muun muassa muuttaa kameran asetuksia ja poistaa huonoja otoksia. Älypuhelinohjauksessa on kuuden metrin kantama. Älypuhelinta voi myös käyttää kameran mobiilitukiasemana, mikä mahdollistaa Wi-Fi-ominaisuuksien hyödyntämisen myös reissun päällä.

Järjestelmäkameroiden suurin vahvuus on vaihdettavat objektiivit. Samsung NX-perheeseen kuuluu yhdeksän objektiivia, joissa kaikissa on iFunction-toiminto, jolla kuvausasetuksia voi helposti muuttaa objektiiviin säätörengasta kääntämällä.

Tekniset tiedot:

NX20                             NX210                                  NX1000

Sensori                         20.3M APS-C CMOS       20.3M APS-C CMOS                 20.3M APS-C CMOS

Näyttö                           3” AMOLED                   3” AMOLED                             3” TFT-LCD

Pikselitarkkuus              640 x 480 pikseliä         640 x 480 pikseliä                     640 x 480 pikseliä

Suljinnopeus                  1/8000 sekuntia            1/4000 sekuntia                         1/4000 sekuntia

ISO-luku                        100 – 12800                 100 – 12800                              100 – 12800

Salama                           Kyllä                            Ei                                               Ei

Videokuvaus                  1920 x 1080 pikseliä      1920 x 1080 pikseliä                 1920 x 1080 pikseliä

Wi-Fi                             802.11n, Wi-Fi Direct      802.11n, Wi-Fi Direct                802.11n, Wi-Fi Direct

Akku                             180 min. / 360 kuvaa    165 min. / 320 kuvaa                165 min. / 320 kuvaa

Koko                             122 x 89,6 x 39,5 mm   116,5 x 62,5 x 36,6 mm            114 x 62,5 x 37,5 mm

Paino                             341 g ilman akkua         222 g ilman akkua                     222 g ilman akkua

Kaupoissa                       Toukokuussa                 Toukokuussa                             Kesäkuussa

Suositushinta                 1099 euroa                    899 euroa                                  699 euroa

(18–55 mm objektiivilla) (18–55 mm objektiivilla)           (20–50 mm objektiivilla)

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Jim Hakola, Key Account Manager AV, jim.hakola@samsung.fi, p. 040 8383 800

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, p. 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten, näyttöpaneelien, muistien ja järjestelmä LSI-tuotteiden valmistaja. Yrityksellä on 220 000 työntekijää 68 maassa ja yhdeksällä eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2011 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 141,1 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2011 oli 1,1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki