Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Legendaarinen Suzuki Jimny uudistuu

Legendaarinen Suzuki Jimny uudistuu

Julkaistu: 22.05.2012 klo 09:30
Julkaisija: Nordic Automotive Services Oy

Suzuki Jimnyä on myyty Suomessa jo 30 vuotta, Suzukin Suomen maahantuonnin alusta alkaen. Suzuki Jimnyn historia juontaa juurensa aina vuoteen 1970 asti, jolloin Suzukin ensimmäinen nelivetoauto LJ10 lanseerattiin. Suzuki Jimny on aina ollut heidän valintansa, jotka ovat halunneet ketterän ja kompaktin nelivetoauton, josta eivät maasto-ominaisuudet lopu heti kesken. Suzuki Jimny on erottunut edukseen vuosikymmeniä mm. ketteryytensä, alennusvaihteensa ja erillisen rungon ansiosta. Tästä on todisteena n. 2,5 miljoona myytyä Jimnyä 188 maassa.

Uudistunut ulkonäkö ja sisusta sekä entistä parempi varustelu

Ulkoapäin Jimny uudistuu edestä; konepelti saa ilmanottoaukon, etumaski on muotoiltu uusiksi ja etupuskuri on uudenlainen. Samalla Jimnyn kokonaispituus kasvaa 30 mm.

Sisätiloissa tapahtuu myös monia muutoksia; istuinverhoilusta tulee entistä tyylikkäämpi, pääntuet edessä ja takana ovat mukavammat ja samalla ne parantavat näkyvyyttä taaksepäin. Lisäksi takaistuimille tulee kaksi ISOFIX-kiinnikettä lastenistuimille.

Jimnyn varustelu paranee uutuuden myötä. Vakiovarusteeksi tulevat lisäksi mm. kauko-ohjattu keskuslukitus ja integroitu CD/Radio.

Suzuki Jimny on saatavana manuaali- tai automaattivaihteistolla. Uuden 1.3-litraisen 5-vaihteisen Suzuki Jimnyn hinnat alkavat 16 860 + 6 128,84 = 22 988,84 €. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen heinäkuun lopulla, mutta autot ovat jo nyt myynnissä Suzuki-jälleenmyyjillä.

Lisätietoja uudesta Jimnystä antaa
Juuso Ruskola
Tuote- ja PR-päällikkö
Suzuki Motor Finland Oy
Laivalahdenkatu 8
FI-00880 Helsinki
Mobile +358 40 574 5812
Fax  +358 207 997 701
juuso.ruskola(at)suzuki.fi

www.suzuki.fi

Vuonna 1997 perustettu Suzuki-autoja, varaosia ja tarvikkeita maahantuova Suzuki Motor Finland Oy on osa Simetron Group Oy:tä. Simetron Group on vuonna 1997 perustettu autojen maahantuontiin keskittynyt yritysryhmä, johon kuuluu Hyundai Motor Finland Oy, Isuzu Motor Finland Oy ja Suzuki Motor Finland Oy. Simetron Group Oy toimii myös Baltian alueella Hyundai-, Isuzu- ja Suzuki-autojen maahantuojana.