Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Hyundain eurooppalaisia malleja myyty miljoona kappaletta

Hyundai Motor Finland Oy

Hyundain eurooppalaisia malleja myyty miljoona kappaletta

Julkaistu: 05.11.2012 klo 15:15
Julkaisija: Hyundai Motor Finland Oy

Hyundai on jälleen saavuttanut merkittävän rajan ylittäessään miljoonan Euroopassa eurooppalaisille suunnitellun auton myynnin.

Tämä tärkeä virstanpylväs saavutettiin viisi vuotta ensimmäisen i30-mallin ensiesittelystä. Malli oli yhtiön ensimmäinen Euroopan tutkimus- ja kehitysyksikössä suunniteltu ja Euroopassa valmistettu Hyundai erityisesti eurooppalaisten makuun.

Allan Rushforth, Hyundai Motor Europen ylempi varatoimitusjohtaja ja operatiivinen johtaja kommentoi “Saavuttamalla miljoonan myynnin eurooppalaisille kehitetyillä Hyundai-malleilla on hieno saavutus, varsinkin kun taustalla on vaikeat talousolosuhteet. Tämä osoittaa sen että Euroopan markkinoille valmistetut mallimme ovat miellyttäneet ostajia ja olemme onnistuneet houkuttelemaan uusia asiakkaita tarjoamalla kaunista muotoilua, korkeaa laatua, alhaisia päästöjä ja rahalle vastinetta”.

Vuodesta 1977 lähtien, jolloin Hyundai aloitti Euroopan toimintansa, yhtiö on jatkuvasti vahvistanut paikallisia toimintojaan ja sitoutumistaan Euroopan markkinoilla perustamalla Euroopan pääkonttorin, R&D kehityskeskuksen sekä kaksi tehdasta, joista toinen Tsekeissä ja toinen Turkissa.

Tänä päivänä Hyundailla on eurooppalaisille suunniteltuja autoja viisi eri mallisarjaa viidessä eri segmentissä: perheautoluokassa uusi i30-mallisto (3-ovinen, 5-ovinen sekä farmari), pienten autojen segmentissä juuri uudistunut i20, pienissä tila-autoissa ix20, SUV-luokan ix35 sekä isojen perheautojen luokkaan kuuluvat i40 Sedan ja Wagon. Hyundai i20-, ix20-, i30 ja ix35-mallit valmistetaan Euroopassa.

Ensimmäisen sukupolven i30 ei ollut ainoastaan ensimmäinen Euroopan markkinoille suunniteltu malli, vaan myös ensimmäinen ‘I’-etuliitteellä varustettu Hyundai.

Hyundain eurooppalainen veistoksellinen “fluidic sculpture” -muotoilu esiteltiin ensimmäisen kerran Geneven autonäyttelyssä vuonna 2009 ix-ionic konseptiauton avulla. Tämän jälkeen esitellyt Hyundain eurooppalaiset mallit edustavat yhteistä muotoilulinjaa, sisältäen muun muassa helposti tunnistettavan, kuusikulmaisen etusäleikön.

Hyundai tarjoaa Euroopassa kaikille uusille autoilleen viiden vuoden takuun ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.

Hyundai Motor Company

Hyundai Motor Company myi vuoden 2012 kolmen ensimmäisen kvartaalin aikana yhteensä 3,183,516 ajoneuvoa maailmanlaajuisesti, kasvua yhteensä 7,9 % edellisvuoden lukemiin 2,949,905. Yhtiö kasvatti edelleen myyntiään 13,9 prosentilla lokakuussa viime vuoden lokakuuhun verrattuna.

Hyundai Motor Finland Oy, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki. Lehdistön yhteyshenkilö tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen (at) hyundai.fi.

Lisätietoa Hyundai-mallistosta Suomessa www.hyundai.fi

Hyundain kansainväliset mediasivustot:
www.hyundaiglobalnews.com, www.cisionwire.com/Hyundai-motor-company

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company möi vuonna 2011 yli 4 miljoonaa ajoneuvoa. Hyundai Motor Europe saavutti vuonna 2011 ennätystuloksen yhteensä 398 129 kappaleen myynnillä saavuttaen 2,9 prosentin markkinaosuuden. Toukokuussa 2011 yhtiö ylitti viiden miljoonan myyntirajan vuoden 1977 aloituksestaan Euroopan markkinoilla.

Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Simetron Groupia. Yhteensä 4 466 kappaleen rekisteröinnillä Hyundai lisäsi myyntiään Suomen markkinoilla 54 prosentilla, kasvatti markkinaosuuttaan prosenttiyksiköllä ja saavutti 3,6 prosentin markkinaosuuden vuonna 2011. Kasvu jatkuu, ja tällä hetkellä Hyundailla on hallussaan 4,1 prosentin markkinaosuus.