Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » HSL kieltää sähkötupakat joukkoliikenteessä ja kuljettajien taukotiloissa

HSL Helsingin seudun liikenne

HSL kieltää sähkötupakat joukkoliikenteessä ja kuljettajien taukotiloissa

Julkaistu: 12.03.2012 klo 09:40
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Sähkötupakoiden tupruttelu ei sovi joukkoliikenteeseen eikä kuljettajien taukotiloihin. Vaikka tupakkalain tupakointikiellot eivät koske sähkötupakkaa, HSL suhtautuu kielteisesti sen käyttöön joukkoliikennevälineissä, HSL:n toimistotiloissa sekä kuljettajien taukotiloissa. HSL perustelee sähkötupakan käyttökieltoa sillä, että ulkoisesti savuketta muistuttavan sähkötupakan käyttö saattaa aiheuttaa sekaannusta ja hämmennystä. Myös hengitysoireet ovat mahdollisia tupakan nestepatruunasta vapautuvien vesi- ja glyserolihöyryjen vuoksi.

Sähkötupakan kieltoja ja rajoituksia ovat aiemmin antaneet esimerkiksi lentoyhtiöt, VR, ravintolat ja eräät kunnat.

lakimies Suvi Posio, puh. 4766 4044 ja suvi.posio@hsl.fi

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.