Etusivu » Tiedotteet » Yrittäjyys » UKKO.fi ja Suomen Uusyrityskeskukset ry yhteistyöhön

UKKO.fi

UKKO.fi ja Suomen Uusyrityskeskukset ry yhteistyöhön

Julkaistu: 20.06.2016 klo 09:15
Julkaisija: UKKO.fi

Valtaosa (84 %) UKKO.fi-laskutuspalvelun käyttäjistä harkitsee yrittäjäksi ryhtymistä. Tästä syystä UKKO.fi ja Suomen Uusyrityskeskukset (SUK) ry ovat päättäneet ryhtyä yhteistyöhön, jonka avulla kevytyrittäjien siirtyminen yrittäjäksi tehdään mahdollisimman joustavaksi ja vaivattomaksi.

– Itsensä työllistäminen on yhä useammalle varteenotettava vaihtoehto tulevaisuudessa. Kevytyrittäjyys on hyvä polku yrittäjyyteen. Laskutuspalvelujen käyttö opettaa yrittäjiksi aikoville myös työn hinnoittelua. Asiakkaalta laskutettava summa ei ole sama kuin työntekijän itselleen saama korvaus, toteaa Suomen Uusyrityskeskukset ry:n toimitusjohtaja Jari Jokilampi.

Tilastokeskus arvioi, että vuonna 2015 15–64-vuotiaita itsensä työllistäjiä oli Suomessa 157 000.

UKKO.fi ja SUK ry aikovat myös tilastoida yrittäjiksi siirtyviä laskutuspalveluiden käyttäjiä sekä uusyrityskeskuksista neuvontaa hakevia, mutta kuitenkin kevytyrittäjyyden valitsevia henkilöitä. Tilastoinnin avulla kartoitetaan kevytyrittäjyyden vaikutusta aloittavien yrittäjien yritystoimintaan.

– Oman yritysidean kokeilu on laskutuspalvelun kautta riskitöntä ja helppoa. Asiakaskunnan vakiintuessa ja liikevaihdon kasvaessa siirtyminen yrittäjäksi on luonnollinen jatkumo kevytyrittäjyydelle, siksi yhteistyön tiivistäminen Suomen Uusyrityskeskukset ry:n kanssa on tärkeää, sanoo toimitusjohtaja Ukko Kumpulainen UKKO.fi:stä.

UKKO.fi
Ukko Kumpulainen, toimitusjohtaja
ukko.kumpulainen@ukko.fi

Suomen Uusyrityskeskukset ry