Etusivu » Tiedotteet » Yrittäjyys » Toimintaa tyhjiin tiloihin, uudenlaista yhteisöllisyyttä ja sisällöntuotantoa – "Aito teko, rohkea veto" -kilpailun voittajat on valittu

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Julkaistu: 15.07.2016 klo 11:30
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Miten tehdään asioita uudella otteella ja yhteistyöllä Kotkan-Haminan seudulla? Aito teko, rohkea veto -kilpailulla etsittiin sekä toteutuksia että ideoita seudun sisäisen yhteistyön ja alueen uudistumisen ja vetovoimaisuuden edistämiseksi.  Jaossa oli yhteensä 15 000 euroa seudun tulevaisuuden hyväksi toteutettaviin ideoihin. Kilpailun järjesti Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy.  Kilpailu on tärkeä osa seudun uutta, kesäkuussa valmistunutta elinkeinostrategiaa.

Kilpailuun osallistui yhteensä 46 ideaa. Monipuolisissa ehdotuksissa korostui yrittäjyyden edistäminen, yhteistyö ja verkostoituminen, seudun kulttuurin ja luonnon hyödyntäminen sekä seudun näkyvyyden vahvistaminen.

Ehdotukset arvioitiin sen mukaan, miten ne edistävät seudun sisäistä yhteistyötä, seudun uudistumista, esim. uudet palvelut, tuotteet, liiketoimintamahdollisuudet ja tapahtumat sekä seudun tunnettuutta. Ehdotus ei saanut kohdistua ainoastaan yksittäiseen yritykseen tai toimijaan. Kilpailu alkoi 4.5.2016 ja päättyi 5.6.2016.

Kilpailun pääpalkinnon, 5 000 euroa, voitti Kotkan Nuorkauppakamarin Pop-up Kotka -ehdotus tyhjien liiketilojen hyödyntämisestä. Arviossaan tuomaristo kiitti erityisesti ehdotuksen potentiaalia toimia yrittäjyyden ja ilmapiirin edistäjänä.

Kotkan Nuorkauppakamari ry on perustettu vuonna 1958 ja se on yksi maamme vanhimmista paikallisista nuorkauppakamareista. Yhdistyksen tarkoituksena on kehittää jäsenistöään ja ympäröivää yhteiskuntaa. Verkostoituminen ja kansainvälistyminen ovat tärkeitä nuorkauppakamaritoiminnassa. Kotkan Nuorkauppakamarissa tällä hetkellä on 22 jäsentä ja 11 koejäsentä. Tunnetuimpia  projekteja ovat Positiivisin kotkalainen -kilpailu, Joulupuu-keräys sekä erilaiset tapahtumat kuten Liikut siä?, Veneilytapahtuma ja Joulukonsertit.

Kaiken kaikkiaan seudun yritysten, kuntien ja Cursorin edustajista koostunut tuomaristo on valinnut palkittaviksi:

Toteutuskategoriassa:

• palkinto, 5 000€: Pop-up Kotka
  • palkinto, 3 000€: Kaakko-TV
  • palkinto, 3 000€: Lasikarhu-yritysyhteisö Karhulan teollisuuspuistoon
  • palkinto, 1 000€: Meripäivä Adventure 2016
  • palkinto, 1 000€: Tuesta oikeaan starttiin
  • palkinto, 1 000€: Uuden teknologian mahdollisuudet

Ideakategoriassa:

• palkinto, 500€: Kotka on houkutteleva itsensä työllistäjien ja pienyrittäjien kannalta
  • palkinto, 300€: Kotkan satamahankkeen rakentamiseen toteutusehdotus
  • palkinto, 200€: Kotkan vauhtikeskus

Palkintojen saajat on julkistettu tänään 15.7. Katariinan konttitorin avajaisissa Kotkassa. Kaikki osallistuneet ehdotukset on nähtävillä kilpailusivustolla www.kasvukaista.fi

Jouni Eho, 040 190 2527, jouni.eho@cursor.fi, palvelujohtaja, Cursor Oy

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon