Etusivu » Tiedotteet » Yrittäjyys » Suu auki!

Suu auki!

Julkaistu: 08.04.2016 klo 09:00
Julkaisija: Kriittinen Korkeakoulu

Vaikutusvallan ja retoriikan moniosaaja Severi Hämärin luotsaama Puhujakoulu aloittaa tulevana syksynä vuoden mittaisen koulutusohjelman. Vuodesta 2009  toimineessa Puhujakoulussa puhumisen ja vaikuttamisen taitoihin paneudutaan luennoilla, käytännön harjoituksissa ja henkilökohtaisissa keskusteluissa. Koulutus on kerännyt osallistujia johtavissa asemissa olevien henkilöiden, sekä politiikan ja tieteen toimijoiden joukosta.

Vuoden kestävään, lähinnä viikonloppuisin tapahtuvaan koulutukseen hyväksytään kerrallaan korkeintaan 12 osallistujaa kurssin osallistuvan luonteen vuoksi. Puhujakoulussa luennoivat Hämärin lisäksi monet muut esiintymistaitojen, argumentaation ja retorisen sosiaalipsykologian asiantuntijat. Oppijaksoja täydennetään kotitehtävillä ja aktiivisella itseopiskelulla sekä henkilökohtaisella palautteella neljä kertaa lukuvuodessa. Puhujakoulussa järjestetään kaksi seminaaria, joihin kutsutaan myös kokeneita retoriikan ammattilaisia. Puhujakoulussa pyritään yksilölliseen luovuuteen ja taitojen hallintaan: osallistujilla on mahdollisuus kehittyä puhujiksi, joita kuunnellaan ja huomioidaan.

Vastaava opettaja Severi Hämäri on kokenut ja kiitetty opetuksen ammattilainen ja julkinen puhuja. Hän tutkii Helsingin yliopistossa päätöksentekoa ja vaikutusvaltaa sekä toimii yrityskonsulttina. Viime aikoina hän on profiloitunut erityisesti mediassa yhdeksi eturivin asiantuntijoista viestinnässä. Hämäri kirjoittaa parhaillaan kirjaa päätöksenteon ja strategisen johtamisen kielestä ja retoriikasta.

Suosittua Mestaripuhuja-blogia ylläpitävän Hämärin mukaan kiinnostus retoriikkaan kasvaa koko ajan: "Vaikuttamistaitoja ja psykologista pelisilmää tarvitaan käytännössä kaikissa tilanteissa ja asemissa nyky-yhteiskunnassamme".

Todella antoisa kurssi — ei pelkästään puhumisen taidon kannalta, vaan myös itsetutkiskelun, kehonkielen ja uusien ystävien takia. Mahtavaa! Todella tärkeä taito nykymaailman hälyn keskellä” — Fredrik Rahka, julkaisutoiminnan johtaja, Puhujakoulussa lukuvuonna 2014-2015.

Puhujakoulun syksyllä 2016 alkavaan koulutusohjelmaan voi ilmoittautua 22.8.2016 mennessä Kriittisen korkeakoulun toimistoon.

Oheinen kuva: Laura Hämäri, 2016.

Puhujakoulu 2016-2017

8 viikonloppuna

10.9.2016-7.5.2017

Tarkempi aikataulu Kriittisen korkeakoulun nettisivuilla

Bene Oy:n tiloissa, Bulevardi 15, Helsinki.

Hinta: 1600 euroa

Yhteystiedot ja haastattelupyynnöt:

info@kriittinenkorkoakoulu.fi ,040 552 5959

kriittinenkorkeakoulu.fi/puhujakoulu

puhujakoulu.wordpress.com

Severi Hämäri mediassa, esim.

Kriittinen korkeakoulu on vapaa, itsenäinen ja sitoutumaton koulutus- ja kulttuurikeskus. Kriittisen toiminta on oppimista, keskustelua ja kulttuurin tekemistä sen itsensä vuoksi.

Kriittinen korkeakoulu
Albertinkatu 27 a B 12