Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Yli 3 000 ihmistä ympäri Suomen halaa puuta Maa- ja kotitalousnaisten tempauksessa 11.6.

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Julkaistu: 03.06.2014 klo 11:03
Julkaisija: Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Maa- ja kotitalousnaiset tekee puun halauksen Suomen ennätyksen 11.6. klo 20. Jo noin 3 500 ihmistä on ilmoittautunut mukaan eri puolilta Suomea. Puuta halaamalla halutaan osoittaa, kuinka tärkeitä metsä ja sen eri arvot ovat. Tapahtuma on osa Maa- ja kotitalousnaisten Metsästä voimaa -järjestökampanjaa.

Puita halataan ympäri Suomen Helsingistä Rovaniemelle. Paikallisyhdistykset järjestävät tempauksia niin maaseudulla, kansallispuistoissa kuin kaupunkimetsissäkin. Tavoitteena on, että tuhannet ihmiset eri puolilla Suomea halaavat puuta samanaikaisesti 11.6. klo 20.00.

Monet yhdistykset järjestävät puun halaus -tapahtumien oheen ohjelmaa, kuten esimerkiksi metsäliikuntaa, -retkiä tai yhteislaulua nuotion ääressä.

Puun halauksen Suomen ennätyksen tekoon voi osallistua kuka tahansa. Vielä ehtii koota porukan kasaan! Myös yksin tai pienemmällä ryhmällä voi osallistua. Maanantaihin 9.6. mennessä ilmoittautuneet ryhmät ja henkilöt ovat mukana ennätyksen laskennassa. Osallistumisohjeet löytyvät osoitteesta:
www.maajakotitalousnaiset.fi/metsastavoimaa

Halataan puuta – arvostetaan metsää

Metsästä voimaa on Maa- ja kotitalousnaisten järjestökampanja vuosina 2014–2015. Kampanjan tavoitteena on lisätä metsän ja metsän käytön arvostusta ja tarjota yhteisöllistä toimintaa.

Kampanjalla kannustetaan muun muassa nauttimaan metsän elvyttävästä vaikutuksesta, keräämään metsän antimia, tutustumaan puusta tehtyihin tuotteisiin ja oppimaan lisää metsänhoidosta.

Metsästä voimaa -kampanja on jo innostanut retkeilemään metsissä, tekemään tutustumiskäyntejä paperitehtaisiin ja sahoille, tutustumaan metsäkoneisiin ja kokkamaan metsäaiheista ruokaa.

Kampanjan suunnittelua on tukenut Suomen metsäsäätiö.
www.maajakotitalousnaiset.fi/metsastavoimaa

Lisätietoja tempauksesta ja alueellisista tapahtumista Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksesta

Järjestöpäällikkö Helena Velin, p. 040 527 1579, helena.velin@maajakotitalousnaiset.fi

viestintäpäällikkö Silja Nousiainen, p. 040 526 8475, silja.nousiainen@maajakotitalousnaiset.fi