Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » XO BOATS esittelee uuden lippulaivansa Venemessuilla 12.2. kello 12.30

Oy Otto Brandt Ab

XO BOATS esittelee uuden lippulaivansa Venemessuilla 12.2. kello 12.30

Julkaistu: 11.02.2016 klo 13:53
Julkaisija: Oy Otto Brandt Ab

XO Boats ensi-esittelee Suomessa uuden lippulaivansa XO 360:n Helsingin Venemessuilla. Lehdistötilaisuus alkaa Messukeskuksessa 12.2. klo 12.30 osastolla 6G51. Tilaisuudessa puhuvat XO Boatsin toimitusjohtaja Dan Colliander ja uuden veneen pääsuunnittelija, laivanrakennusinsinööri ja teollinen muotoilija Jarkko Jämsen. Jämsen on aiemmin muotoillut muun muassa tasavallan presidentin nykyisen edustusveneen, Kultaranta VIII:n.

Uusi XO 360 vie XO:n kovan ytimen, hyvän ajettavuuden kovissakin keleissä entistä suurempaan ja ylellisempään luokkaan. XO 360:n vankka alumiinirunko on kokonaan uusi, eikä vene pohjaudu muutenkaan mihinkään olemassa olevaan malliin. Kaikkien XO veneiden tapaan XO 360 on suunniteltu tarjoamaan turvallinen ja miellyttävä ajokokemus kaikissa keliolosuhteissa.

Uudesta XO 360:sta on tehty todellinen ajajan vene. Se liikkuu kahden sisädieselin voimin reilusti yli 40 solmua. Veneen prototyypillä ajettiin mittava testiohjelma, jonka aikana veneen ajo-ominaisuudet hiottiin äärimmilleen. Nykypäivänä tärkeä taloudellisuus on huomioitu ja polttoaineen kulutus on saatu tässä kokoluokassa maltilliseksi.

Myös veneen käyttömukavuus on uudella tasolla. XO 360 kätkee kauniin runkonsa sisään kaksi makuuhyttiä. Keulan kapteenin hytin yhteydestä löytyvät suihkutilat ja keskihytin alta löytyy toinen makuuhytti, jossa voi yöpyä kaksi matkustajaa. Tämä tila soveltuu hyvin ylimääräisten tavaroiden varastointiin. Käynti veneen ajo- ja oleskelutilaan hoituu yhdellä kädellä suurten liukuovien ansiosta ja sisätilat tarjoavat upean 360° näkyvyyden ulos luontoon.  Hytti on suunniteltu asymmetriseksi ja ympärikäveltäväksi, joten veneen styyrpuurin puolella on leveä kävelykansi.

”Uudesta XO360:stä tulee katseenvangitsija missä tahansa se liikkuukin. Uskomme, että tämä vene saavuttaa nopeasti mainetta niiden todellisten veneilijöiden joukossa, jotka haluavat käyttää venettään veneilyyn, ei vain satamassa oleiluun. Kutsunkin jokaisen uutta venettä harkitsevan koeajamaan uutuuttamme. XO 360 on todellinen harppaus eteenpäin niin ajo-ominaisuuksien kuin käyttömukavuudenkin muodossa. Takaamme, että jokaiselle tämän veneen  kokeneelle jää leveä hymy huulille,” toteaa XO Boatsin toimitusjohtaja Dan Colliander.

XO 360 pähkinänkuoressa:

• Ympärikäveltävän hytin asymmetrinen sijainti mahdollistaa leveän kulkuväylän kannen styyrpuurin puolelle
  • Ajajan vene, joka tarjoaa panoraamanäkymät jopa kymmenelle matkustajalle yhtäaikaisesti
  • Käynti sisätiloihin ison liukuoven kautta
  • Makuusijat neljälle aikuiselle kahdessa hytissä
  • Sähköisesti avautuva lasikatto.
  • Luja alumiinirunko

Tekniset tiedot

• Pituus11,28 m
  • Leveys 3,29 m
  • Korkeus 3,7 m
  • Syväys1,0 m
  • Paino 3,600 kg (ilman moottoreita)
  • teho 600-740 hp
  • Huippunopeus 40+ solmua
  • Polttoainesäiliön tilavuus 750 l

XO-veneet myy Suomessa Bike & Boat Word

Lisätietoja XO 360:stä antaa:

Johan Holm

Venemyynti, Boat World Helsinki

johan.holm@boatworld.fi

Otto Brandt -konserni 111 vuotta.

Otto Johan Albin Brandt perusti vuonna 1905 Helsinkiin pienen urheiluliikkeen, jonka hän nimesi Aktiebolaget Otto Brandt Osakeyhtiöksi. Sadan yhdentoista vuoden aikana tuosta pikkuliikkeestä on kasvanut menestyksekäs konserni, joka on pysynyt perheyrityksenä ja tunnetaan edelleen nimellä Otto Brandt.

Tänään Otto Brandt toimii jo viidennessä sukupolvessa. Konsernin myynti on noin 90 miljoonaa euroa ja konsernin palveluksessa työskentelee n. 200 henkilöä. Otto Brandt -konserni toimii kokonaisvaltaisesti laadukkaiden vapaa-ajan tuotteiden myynnissä ja palveluissa. Konserni edustaa maailmanluokan tuotemerkkejä kuten Honda, Polaris, Victory, Indian, Ligier, Arai ja Yanmar. Lisäksi konserniin kuuluu kaksi Suomessa toimivaa venetehdasta jotka valmistavat Terhi- ja Silver-merkkisiä veneitä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki