Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » WWF:n talkoolaiset hoitavat perinnemaisemaa Linnansaaren kansallispuistossa

WWF Suomi

WWF:n talkoolaiset hoitavat perinnemaisemaa Linnansaaren kansallispuistossa

Kutsu.
Julkaistu: 14.07.2015 klo 10:23
Julkaisija: WWF Suomi

WWF:n aktiivinen talkooleirikesä jatkuu Linnansaaren kansallispuistossa Saimaalla. WWF:n ja Metsähallituksen luontopalvelut järjestävät leirin 18.–25. heinäkuuta. Talkooleirille osallistuvat vapaaehtoiset niittävät ja raivaavat kansallispuiston perinnemaisemia. Umpeenkasvun ehkäisemisestä hyötyvät lukuisat uhanalaiset lajit.

Peräti kolmasosa Suomen uhanalaisista lajeista elää perinnemaisemissa, jotka ovat syntyneet vanhan maatalouden maankäyttötapojen seurauksena. Myös Linnansaaren perinnemaisemat tarjoavat hyvän elinympäristön monelle uhanalaiselle kasvi- ja eläinlajille, jotka hyötyvät maiseman pitämisestä avoimena.

WWF on järjestänyt talkooleirejä vuodesta 1977 lähtien eri puolilla Suomea. Leirit tarjoavat joka kesä noin sadalle vapaaehtoiselle mahdollisuuden konkreettiseen luonnonsuojelutyöhön.

Median edustajilla on mahdollisuus tutustua WWF:n talkooleirityöhön, leiriläisiin ja perinnemaisemien hoitoon

TIISTAINA 21. HEINÄKUUTA

Ohjelma:

9.30 venekyyditys Oravista (Ruukinrannan laiturista) Linnansaareen, jossa on mahdollisuus tutustua talkootöihin ja talkoolaisiin. Paluu lounaan jälkeen noin klo 12 maissa.

Ilmoittautumiset ma 20.7.2015 klo 12.00 mennessä:

Joonas Fritze, joonas.fritze@wwf.fi, 040 840 8500

Luonnonhoito-LIFE-hanke
Linnansaaren kansallispuiston talkooleiri on osa Euroopan unionin rahoittamaa ja Metsähallituksen luontopalvelujen johtamaa Luonnonhoito-LIFE-hanketta, jossa hoidetaan uhanalaista luontoa Natura 2000 -alueilla. Hankkeessa hoidetaan yhteensä lähes 1000 hehtaaria niittyjä, ketoja, puustoisia perinneympäristöjä, lehtoja ja valkoselkätikan asuttamia vanhoja lehtimetsiä.