Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Uusi varsahuutokauppa suomenhevosille kuninkuusraviperjantaina

Porin Ravit Oy

Uusi varsahuutokauppa suomenhevosille kuninkuusraviperjantaina

Julkaistu: 02.04.2014 klo 13:34
Julkaisija: Porin Ravit Oy

Porissa järjestetään kuninkuusraviperjantaina 1. elokuuta varsahuutokauppa, jossa myynnin kohteena ovat kaksivuotiaat suomenhevoset. Huutokauppa pidetään raviradalla kuninkuusraviperjantaina klo 16 alkaen ja varsojen ennakkoilmoittautumisia otetaan vastaan huhtikuun loppuun saakka.

”Perusajatuksena on se, että myytävien suomenhevosten tulee olla ajolle opetettuja kaksivuotiaita. Kaikista myös kuvataan perjantaiaamupäivänä hiittisuoralla juoksutusvideo, joka näytetään kunkin myyntivuoron kohdalla jätti-screeniltä”, Porin raviradan toimitusjohtaja Hannu Myöhänen selvittää.

Keskikentän näyttötaulu ja juoksuvideo mahdollistavat myös sellaisten varsojen myymisen, joita ei välttämättä tuoda paikan päälle.

”Tämä sopii sellaiseen tilanteeseen, että myyjä tulee kauempaa kuninkuusraveihin Poriin eikä halua ottaa varsaa koko viikonlopuksi mukaan. Tällöin varsasta tulee tehdä video, jossa näkyy sen rakenne ja juoksutyyliä”, Myöhänen kertoo.

Myynnissä olevat varsat esitellään vuorotellen radalla katsomon ja näyttötaulun välisellä alueella. Aidan viereen rakennetaan kahdensadan henkilön istumakatsomo, minkä lisäksi myyntiä voi seurata jättinäytöltä. Aikataulusyistä mukaan otetaan 20-30 myytävää varsaa. Myyntiesittelyt ovat mukana uudistuvassa Kuninkaallisessa käsiohjelmassa.

Vuoden 2014 Raviliigassa on mahdollisuus ostaa kaksivuotias suomenhevonen ja tämä on mahdollista huutokaupassa, mikäli Raviliiga-joukkueet niin haluavat.

Huutokaupan tarkemmat yksityiskohdat selviävät ennakkoilmoittautumisen päätyttyä. Huutokauppamaksut ovat myyjäystävällisiä, sillä ensisijaisena tavoitteena on parantaa suomenhevosen asemaa. Lisätietoja osoitteesta www.kuninkuusravit.fi.

Porin raviradan toimitusjohtaja Hannu Myöhänen

puh. 0440532592