Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Uusi PIHQA-kuusenpihkavoide on Suomen oma Eight Hour Cream

Pihqa

Uusi PIHQA-kuusenpihkavoide on Suomen oma Eight Hour Cream

Julkaistu: 22.08.2016 klo 13:00
Julkaisija: Pihqa

Pihqa-kuusenpihkavoide on suomalaisista metsistä käsityönä kerätystä kuusenpihkasta valmistettu voide. Se tuo ikivanhan kansanperinteen nykypäivän ihmisen käyttöön.

Pihqa-kuusenpihkavoide on monipuolinen voide ihon pienille vaurioille. Voiteessa on 10 % kotimaisista kuusista kerättyä kuusenpihkaa, ja sen resepti on lähes 100 vuotta vanha.

– Kun kuuseen tulee haava, sen oma pihka hoitaa haavan ja puu paranee. Pihqa-voiteessa oleva kuusenpihka toimii samalla tavalla. Se muodostaa iholle suojaavan, antibakteerisen kerroksen, kertoo Pihqa-tuotteita valmistavan Karelia Arcticin David Solomon.

Pihqa sopii monipuolisesti erilaisille pienille ihovaurioille, kuten kuiville tai halkeileville kantapäille ja kynsinauhoille, ja sitä voi käyttää hyönteisten pistoihin sekä muihin ihon pieniin haavaumiin ja ruhjeisiin.

Pihqa-tuotteilla on Avainlippumerkki, ja ne valmistetaan Tuusulassa. Tuote on alkoholiton ja hajustamaton, ja sen metsäinen tuoksu syntyy pihkan luonnollisista aromiaineista.

Luonnon parantava voima

Kuusenpihkan käyttö on ollut kansanperinteessä tuttu Suomessa jo vuosisatoja. Pihqa-reseptin isä, Jukka Haaranen, oppi pihkavoiteen keittämisen ukiltaan kymmenvuotiaana. Voidetta käytettiin silloin kotioloissa ihon vaurioihin ja haavoihin sekä myös tilan työhevosten vammoihin.

Muutama vuosi sitten Jukka kokeili kuusenpihkavoiteen tehoa omien loukkaantuneiden ravihevostensa jalkavammojen hoitoon. Tismalleen samaa teki aikoinaan Elizabeth Arden, joka hoiti täysverisiä hevosiaan kuuluisalla Eight Hour Cream -voiteellaan.

– Voide auttoi, ja ryhdyimme miettimään, kuinka Jukan suvussa kulkenut resepti saataisiin tuotteistettua moderniin muotoon ja jokaisen suomalaisen luottotuotteeksi. Näin syntyi Pihqa, Solomon kertoo.

Tuotetiedot:
Pihqa-kuusenpihkavoide, 27,5 ml tuubi, suositushinta n. 20 €.
Saatavilla omat tuotteet myös lemmikkieläimille ja hevosille.

Ainesosaluettelo ja käyttö:
Valkovaseliini ja suomalainen kuusenpihka (10 %). Ei limakalvoille, silmiin tai suuhun. Ei sovi hartsiyliherkille, eikä suositella käytettäväksi alle 3-vuotiaille tai raskauden tai imetyksen aikana.

Saatavuus:
Pihqaa myyvät syys-lokakuun vaihteesta alkaen hyvinvarustellut apteekit, Prismat sekä sekatavaratalot kuten Puuilo ja Tokmanni. Jakelu kasvaa jatkuvasti.

Karelia Arctic, David Solomon, dave@pihqa.com, p. 040 501 3363.

Tuotekuvat ja -näytteet medialle:
Annamari Säteri, annamari.sateri@drum.fi tai 050 409 2177.

Pihqa.com, Instagramissa ja Facebookissa: @Pihqa, #pihqa, #kuusenpihkavoide

Pihqa-kuusenpihkavoide on suomalaisista metsistä kerätystä kuusenpihkasta valmistettu voide. Se tuo ikivanhan kansanperinteen nykypäivän ihmisen käyttöön. Pihqa-voidetta voi käyttää pieniin ihovaurioihin, kuten kuivalle iholle, kovettumiin ja rohtumiin, hyttysten ja paarmojen puremiin sekä pieniin haavaumiin. Pihqa-kuusenpihkavoide on alkoholiton ja hajustamaton: sen metsäinen tuoksu syntyy pihkan luonnollisista aromiaineista. Saatavilla on myös tuotteet lemmikeille sekä hevosille. Pihqa-kuusenpihkavoiteita valmistaa ja markkinoi suomalainen Karelia Arctic Oy. Tuotteille on myönnetty Avainlippu-merkki.