Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Schneider Electric tukee Yhdysvaltain ilmastolain mukaista ilmastositoumusta

Schneider Electric

Schneider Electric tukee Yhdysvaltain ilmastolain mukaista ilmastositoumusta

Julkaistu: 09.11.2015 klo 10:15
Julkaisija: Schneider Electric

Helsinki, 9.11.2015 – Maailmanlaajuinen energianhallinnan ja automaation asiantuntija Schneider Electric on osallistunut Valkoisen talon ilmastokokoukseen (White House Summit on Climate and the Road through Paris) ja tehnyt ilmastositoumuksen, joka on yhdenmukainen amerikkalaisia yrityksiä koskevan ilmastolain kanssa (American Business Act on Climate).

Kokoukseen osallistui johtajia Yhdysvaltain hallituksesta, yksityiseltä sektorilta, akateemisista, teknisistä ja tieteellisistä yhteisöistä, jotka pyrkivät yhdessä monialaisen lähestymistavan kautta löytämään ratkaisun ilmastonmuutoksen luomaan haasteeseen Yhdysvalloissa ja muualla maailmassa. Lisäksi osallistujat keskustelivat siitä, kuinka he voisivat edelleen lisätä sitoutumistaan ja tukea tulevaa Pariisin ilmastokokousta (COP21).

Tilaisuudessa Schneider Electric teki amerikkalaisia yrityksiä koskevan ilmastolain mukaisen ilmastositoumuksen ja liittyi samalla yli 60 amerikkalaisyrityksen joukkoon, jotka ovat Obaman hallinnon rinnalla sitoutuneet ilmastotoimiin ja osoittavat tukensa Pariisin ilmastokokouksessa (COP21) tehtäville päätöksille.

”Meitä on kannustanut niiden maiden kasvava joukko, jotka ovat itse asettaneet merkittäviä tavoitteita ilmastotoimille. Tältä osin tuemme Pariisin ilmastonmuutossopimuksen toteutumista, mikä on huomattava edistysaskel vähähiilisen, kestävän tulevaisuuden saavuttamisessa”, sanoi Schneider Electricin toimitusjohtaja Jean-Pascal Tricoire.

Schneider Electricin ilmastositoumus on seuraavanlainen:

• 10 prosentin energiasäästöt vuoden 2017 loppuun mennessä vähentämällä yrityksen energiaintensiteettia

• 120 000 tonnia vähemmän hiilidioksidipäästöjä käytöstä poistettujen tuotteiden avulla vuoden 2017 loppuun mennessä

• 75 prosenttia tutkimus- ja kehitystyön tuotteista suunnitellaan ympäristömerkillä varustetuiksi Green Premium -tuotteiksi, ja 75 prosenttia tuotteiden liikevaihdosta muodostuu Green Premium -tuotteista vuoden 2017 loppuun mennessä

• Ei kaatopaikkajätettä 100 teollisuusalueelta vuoden 2017 loppuun mennessä

• Valaistus- ja viestintäjärjestelmien tarjoaminen 50 miljoonalle heikossa asemassa olevalle ihmiselle Access to Energy -ohjelman vähäpäästöisten ratkaisujen avulla vuoteen 2025 mennessä

• Yli 11 miljoonan dollarin investoinnit kestävyysinnovaatioiden tutkimus- ja kehitystyöhön seuraavien 10 vuoden aikana

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote Schneider Electricin verkkosivuilla

Videoilla presidentti Barack Obama esittelee Amerikan puhtaan energian suunnitelmaa (America´s Clean Power Plan)  https://www.youtube.com/watch?v=uYXyYFzP4Lc

Lisätietoja Yhdysvaltain ilmastolain mukaisesta ilmastositoumuksesta Valkoisen talon sivuilla:

Hashtagit: #ActOnClimate #COP21 #ilmastosopimus #pariisi2015

Tietoa Schneider Electricistä