Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Sähkönvaihtoillat tulevat Suomeen

Sähkönvaihtoillat tulevat Suomeen

Julkaistu: 13.10.2015 klo 15:57
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomen luonnonsuojeluliiton kehittämä sähkön eurooppalainen ympäristömerkki EKOenergia avaa uuden suoramyynti- ja markkinointikanavan Suomeen. Luonnonsuojeluliitto on solminut yhteistyösopimuksen sähkön suoramarkkinointiin erikoistuneen saksalaisen Energysolutions24 (ES24) kanssa. Yhteistyö tuo mukanaan aivan uuden tavan välittää ympäristömerkittyä sähköä kuluttajillle.

Energysolutions24 on erikoistunut suoramarkkinointiin saksalaisilla sähkö- ja kaasumarkkinoilla. Yritys auttaa sähkön ja kaasun myyjiä löytämään uusia asiakkaita Saksassa. Yli neljäkymmentä saksalaista sähkönmyyjä käyttää ES24:n palveluita. ES24 ohjaa Saksassa yli 2000:n freelance-myyjän verkostoa, joka tekee sähkösopimuksia henkilökohtaisissa tapaamisissa.

"Yhteistyömahdollisuus Suomen luonnonsuojeluliiton kanssa oli avainsyy, miksi halusimme aloittaa toimintamme laajentamisen nimenomaa Suomesta. Myös saksalaisten ja suomalaisten sähkömarkkinoiden samankaltaisuus helpottaa toimintamme lokalisoimista tänne", kertoo ES24:n Suomen toiminnoista vastaava Jens Krenkler.

Energysolutions24 on valinnut strategiakseen myydä ainoastaan EKOenergia -ympäristömerkittyä, alkuperätaattua sähköä.

Belgiasta Suomeen neljä vuotta sitten muuttanut EKOenergian kansainvälistämisestä vastaava koordinaattori Steven Vanholme on kehitykseen tyytyväinen.

"Nyt solmittu yhteistyösopimus ES24:n kanssa on EKOenergialle odotettu myyntikanava. Näin voimme rahoittaa aiempaa paremmin ympäristö- ja ilmastotyötä niin kotimaassa kuin ulkomailla. Suoramarkkinointi mahdollistaa markkinaosuutemme kasvattamisen Suomessa. Yhteistyöllä on myös työllistävä vaikutus, sillä tarvitsemme kymmeniä myyntiedustajia ympäri Suomen", Vanholme kertoo.

Myyntiedustajan ja ympäristövastuullisen kuluttajan kohtaaminen voi olla kahvihetki kaupungilla tai ystäväporukan, saunaseuran tai harrastusryhmän Sähkönvaihtoilta. Näin usein hankalaksi koettu sähkösopimuksen vaihto on helppoa ja asiakas saa henkilökohtaisen avun.

Lisätiedot:

- Anu Vihma, myyntipäällikkö, ES24 ja EKOenergia, puh. 044-0676404, anu.vihma@sll.fi

- Steven Vanholme, koordinaattori, puh. 050-568 7385, steven.vanholme@sll.fi

- www.ekonergia.fi

- Video tansanialaisesta koulusta, joka on saanut EKOenergian tuella aurinkopaneelit sähkön tuotantoon:

Matti Nieminen
Viestintäpäällikkö