Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Remontoitu vaarallisen jätteen terminaali aukeaa

Lassila & Tikanoja

Remontoitu vaarallisen jätteen terminaali aukeaa

Julkaistu: 09.06.2016 klo 08:41
Julkaisija: Lassila & Tikanoja

Lassila & Tikanoja avaa remontoidun vaarallisen jätteen terminaalinsa Tampereen Hervannassa tänään. Remontin jälkeen terminaalissa voidaan vastaanottaa ja lajitella aiempaa tehokkaammin vaarallisia jätteitä.

"Remontin myötä L&T on entistäkin luotettavampi kumppani vaarallisten jätteiden käsittelyyn. Tampereen terminaaliin vastaanotetut vaaralliset jätteet pyritään ohjaamaan uusiokäyttöön. Viime vuonna kaikista yrityksemme Suomessa keräämistä vaarallisista jätteistä uusiokäyttöön päätyi noin 70 prosenttia, mikä on hieno saavutus", kertoo yksikönpäällikkö Lasse Taalikka.

Remontin myötä lämmin varastointi- ja hallitila sekä nestemäisten jätteiden varastointikapasiteetti yli kaksinkertaistuivat. Tyypillisiä nestemäisiä jätteitä terminaalissa ovat öljyiset vedet, emulsiot, alkaliset pesunesteet sekä öljyerotinkaivojätteet. Lisäksi remontoiduissa tiloissa on nyt myös ajoneuvosäiliöiden pesumahdollisuus ympäristövaatimusten mukaisesti. Kaikki pesuissa syntyvät jätteet ohjataan vaarallisten jätteiden käsittelyyn.

Erityisen iloinen yksikönpäällikkö Taalikka on siitä, että työturvallisuus ja työolosuhteet paranivat huomattavasti uudenaikaisilla ratkaisuilla.

Työturvallisuus on ollut koko L&T:n organisaatiossa yksi tärkeimmistä kehityskohteista viimeisten vuosien aikana. Yritys on onnistunut pudottamaan tapaturmataajuuden kolmessa vuodessa kolmasosaan aiemmasta.

"Täällä meidän terminaalissa ei ole sattunut työtapaturmia noin kuuteen vuoteen ja toivottavasti ei satu tulevaisuudessakaan. Työtilat ja olosuhteet ovat ainakin nyt hyvin turvalliset. Lisäksi olemme tehneet työmme hyvin vastuullisesti, sillä terminaalialueen maaperä tutkittiin ennen remontin alkamista ja sieltä ei löytynyt mitään, mikä olisi aiheuttanut toimenpiteitä", Taalikka sanoo.

Terminaali on toiminut ympäristöluvan mukaisesti Tampereen Hervannassa jo yli 20 vuoden ajan. Terminaalissa työskentelee 10 henkilöä. Asiakkaat ovat pääosin pirkanmaalaisia yrityksiä.

Lisätiedot:

Yksilönpäällikkö Lasse Taalikka

lasse.taalikka@lassila-tikanoja.fi tai 0500 481 213

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa pienennämme jätemääriä ja pidennämme kiinteistöjen käyttöikää, ohjaamme materiaalit hyötykäyttöön sekä vähennämme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Autamme asiakkaitamme keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa ja säästämään ympäristöä. Yhdessä luomme hyvinvointia ja työpaikkoja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2015 oli 646,3 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 000 henkilöä. L&T on listattu Nasdaq Helsingissä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki