Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Osallistu ilmastoaiheiseen pelitapahtumaan päättäjien kanssa

Osallistu ilmastoaiheiseen pelitapahtumaan päättäjien kanssa

Julkaistu: 17.01.2011 klo 09:23
Julkaisija: Valtioneuvosto

Valtioneuvoston kanslia järjestää yhdessä Ilmastoinfon kanssa ilmastoaiheisen lautapelitapahtuman perjantaina 21. tammikuuta klo 13.30–16.00 Sanomatalossa (Mannerheiminaukio 3, sisäänkäynti Kiasman puolelta).

Ilmasto pelissä on kaikille avoin tilaisuus, jossa kaupunkilaiset voivat keskustella ja vaikka pelatakin päättäjien kanssa. Tapahtumaan osallistuvat ministerit Paula Lehtomäki ja Anni Sinnemäki sekä valtioneuvoston ilmastopoliittinen asiantuntija Oras Tynkkynen. Paikalla on myös Ilmastoinfon taustaorganisaatioiden johtoa, asiantuntijoita, kansanedustajia ja kaupunkilaisia. Tilaisuuden juontaa näyttelijä Jani Toivola.

Tarkoituksena on herättää ilmastoaiheiseksi muokattujen lautapelien (Alias, Milloin viimeksi, Sanamania) avulla keskustelua siitä, mitä itse kukin meistä voi tehdä päästöjen pienentämiseksi. Tilaisuuden taustalla ovat valtioneuvoston kanslian valmistelema ilmasto- ja energiapoliittinen selonteko sekä muut kansalliset ja seudulliset ilmastotavoitteet.

Tilaisuuden ohjelma:
13.30 Ilmastoinfon tila aukeaa
14.00 Ohjelma alkaa
14.30 Pelit käynnistyvät
16.00 Tilaisuus päättyy

Lisätietoja: ilmastoinfon johtaja Mika Hakosalo, p.040 334 1639, mika.hakosalo@ilmastoinfo.fi ja projektisihteeri Jaana Sorvali, valtioneuvoston kanslia, p. 09 1602 2357, jaana.sorvali@vnk.fi