Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Norppaliveä katsottu yli miljoona kertaa

WWF Suomi

Norppaliveä katsottu yli miljoona kertaa

Julkaistu: 17.05.2016 klo 16:11
Julkaisija: WWF Suomi

WWF:n kaksi viikkoa sitten käynnistämää livelähetystä on katsottu jo 1 050 000 kertaa. Lähetyksen parissa myös viihdytään pitkään: kävijät viipyvät sivulla keskimäärin 28 minuuttia. Yhteensä livelähetystä Saimaalla sijaitsevalta kiveltä on katsottu noin 490 000 tuntia.

”Siiri, Pullervo ja muut saimaannorpat ovat selvästi tulleet suomalaisille läheisiksi ja tutuiksi. Uskomme tämän näkyvän myös ihmisten halussa suojella tätä upeaa ja erittäin uhanalaista lajia”, WWF:n pääsihteeri Liisa Rohweder sanoo.

”Norpan auttaminenhan on kelle hyvänsä Saimaan rannalla asuvalle tai mökkeilevälle varsin yksinkertaista. Iso luonnonsuojeluteko on jo se, että jättää kalastamatta verkoilla”, Rohweder jatkaa.

WWF on toteuttanut Norppaliven yhteistyössä luontokuvaaja Juha Taskisen, Itä-Suomen yliopiston norppatutkijoiden, asennusliike Antenni Neuvosen ja streamauspalvelut tarjoavan Pukki Visualsin kanssa. WWF kiittää myös Metsähallituksen luontopalveluita ja Etelä-Savon Ely-keskusta toimivasta yhteistyöstä. Norppalive jatkuu vielä parin viikon ajan.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
Tiedottaja Joonas Fritze 040840 8500, joonas.fritze@wwf.fi

WWF Suomi on osa laajaa, kansainvälistä WWF-verkostoa, jolla on toimistoja noin 50 maassa ja toimintaa yli sadassa maassa. Rakennamme tulevaisuuden, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa. wwf.fi