Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Mustasaaren tuulivoimapuistohankkeen ympäristövaikutusten arviointiohjelmasta annettu yli 400 kannanottoa

Julkaistu: 02.12.2008 klo 09:34
Julkaisija:

Etelä-Pohjanmaan Voima Oy:n Mustasaaren tuulivoimapuistohankkeen ympäristövaikutusten arviointiohjelma on ollut nähtävillä 13.10.2008- 12.11.2008, jolloin siitä on voinut jättää lausuntoja ja muistutuksia yhteysviranomaiselle, Länsi-Suomen ympäristökeskukselle. Kannanottoja on vastaanotettu yli 400 kappaletta. Kannanottojen erittäin suuren määrän, suunnittelualueen maailmanperintöaseman sekä alueen merikotkaesiintymien vuoksi asia edellyttää erityisen tarkkaa läpikäyntiä. Yhteysviranomaisen lausunnonanto vaatii siksi normaalia pidemmän käsittelyajan, ja lausunto tullaan antamaan alkuvuodesta 2009.

Hankkeen verkkosivut löytyvät ympäristökeskuksen verkkopalvelusta: Mustasaaren tuulivoimapuistohanke

• Ylitarkastaja Egon Nordström, Länsi-Suomen ympäristökeskus, puh. 0400 417 904