Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Mielenosoitus yhdistää luonnonsuojelun ja rauhantyön

Suomen luonnonsuojeluliitto

Mielenosoitus yhdistää luonnonsuojelun ja rauhantyön

Julkaistu: 22.10.2014 klo 17:17
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomen luonnonsuojeluliitto osallistuu YK-päivänä mielenosoitukseen rauhan ja ympäristön puolesta Helsingissä. Eduskuntatalon edustalta perjantaina 24.10. lähtevä mielenosoitus kokoaa yhteen myös eri puolilla Suomea ongelmakaivoksista kärsiviä ja soidensuojelusta huolestuneita kansalaisia.

"Olemme pettyneitä uuden ympäristöministerin ilmoitukseen seisauttaa soidensuojeluohjelma. Suomen tulee toimia määrätietoisesti luonnon monimuotoisuuden ja ilmaston puolesta. Suot yhdistävät niitä molempia", sanoo mielenosoitukseen osallistuva suojelupäällikkö Jouni Nissinen.

Mukana mielenosoituksessa on omista lähtökohdistaan useita ympäristö- ja rauhanjärjestöjä.

"Ympäristö ei kestä luontovihamielistä politiikkaa. Vaadimme, että Stubbin hallitus korjaa kurssiaan. Luonnonvarojen ylikulutus ja ilmastonmuutos aiheuttavat uusia konflikteja, minkä vuoksi ympäristö- ja rauhanasiat ovat esillä samassa mielenosoituksessa. Järjestöillä on kuitenkin omat painopisteensä", toteaa Luonnonsuojeluliiton suojeluasiantuntija Otto Bruun ennen mielenosoitusta.

Luonnonsuojeluliitto ja sen paikallistoimijat kutsuvat kansalaisia osallistumaan tai seuraamaan mielenosoitusta. Kokoontuminen on Eduskuntatalon portailla perjantaina 24.10. klo 16.00. Kulkue kiertää Helsingin ydinkeskustassa ja tapahtuma päättyy rauhantyölle tunnusomaisten tuttujen kynttilöiden sytyttämiseen syysillassa Eduskuntatalon portailla klo 19.00.

Suojelupäällikkö Jouni Nissinen, puh. 040-828 1881, jouni.nissinen@sll.fi

Suojeluasiantuntija Otto Bruun, puh. 045-345 4411, otto.bruun@sll.fi

Suomen luonnonsuojeluliiton blogi, Oton Bruunin kirjoitus (22.10.2014)

Suomen luonnonsuojeluliitto on maan suurin ympäristönsuojelun kansalaisjärjestö.
Laura Rantanen, tiedottaja
Suomen luonnonsuojeluliitto