Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Markku Marttisesta Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestön uusi toiminnanjohtaja

Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö

Julkaistu: 17.06.2016 klo 10:13
Julkaisija: Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö

Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestön (SVK) hallitus on valinnut Markku Marttisen keskusjärjestön uudeksi toiminnanjohtajaksi kokouksessaan Helsingissä. Uusi toiminnanjohtaja aloittaa työnsä 15. syyskuuta.

Marttinen on työskennellyt aikaisemmin Uudenmaan ja Varsinais-Suomen ELY-keskuksissa hoitaen kalataloushallinnolle kuuluvia asiantuntija- ja johtotehtäviä sekä ollut kehittämässä kalavarojen kestävää käyttöä ja hoitoa osallistumalla MMM:n ja YM:n työryhmiin ja laatimalla vapaa-ajankalastusstrategioita. Lisäksi hän on edistänyt aktiivisesti uhanalaisten kalakantojen elvyttämistä. Koulutukseltaan Marttinen on hydrobiologi (FK).

“Olen vaikuttunut SVK:n panostuksesta uuden ja varsin modernin kalastuslain ja -asetuksen aikaansaamiseksi sekä järjestön kenttäväen työstä lasten ja nuorten kalastusharrastuksen ylläpitämiseksi ja edistämiseksi. Tämä näyttää myös kantavan hedelmää, sillä Luonnonvarakeskuksen tuoreen tutkimuksen mukaan kalastusharrastus on selvästi lisääntynyt alle 10 -vuotiaiden keskuudessa", Marttinen sanoo.

Uusi toiminnanjohtaja haluaa lähteä vahvistamaan tiedon lisäämistä vapaa-ajankalastuksen sosioekonomisista vaikutuksista, nopeuttaa kalatiestrategian toteutumista ja edistää kestävää kalastusta.

”Vapaa-ajankalastuksen hyvinvointivaikutuksia ei Suomessa vieläkään ymmärretä riittävästi. Työtä riittää vielä myös kovasti vaelluskalakantojemme nykyisen alennustilan kohentamisessa”, Marttinen kertoo.

Liitteenä on tuoreen toiminnanjohtajan kuva. Kuva: Hanna Marttinen.

hallituksen puheenjohtaja Stina Koivisto, p. 045 232 0110
tiedottaja Jaana Vetikko puh. 050 525 7806

Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö (SVK) on maamme suurin vapaa-ajankalastajien järjestö, joka edistää vapaa-ajankalastajien kalastusmahdollisuuksia sekä neuvoo järjestäytyneitä ja järjestäytymättömiä vapaa-ajankalastajia kestävän käytön mukaisessa kalastuksessa. Järjestön 13 vapaa-ajankalastajapiirin 520 seurassa toimii yhteensä noin 42 000 kalastuksen harrastajaa.
www.vapaa-ajankalastaja.fi, www.vapaa-ajankalastaja.fi/vastuullinen, www.ottiopas.fi, www.fisuun.fiwww.facebook.com/vapaa.ajankalastajat