Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Luonnonsuojeluliitto: Vetoomuksen luovutus pääministerille Twitterissä

Suomen luonnonsuojeluliitto

Luonnonsuojeluliitto: Vetoomuksen luovutus pääministerille Twitterissä

Julkaistu: 17.11.2014 klo 16:12
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomen luonnonsuojeluliitto ei saanut tapaamista järjestymään pääministeri Alexander Stubbin kanssa, joten se lähestyy ministeriä tälle luonnollisessa ympäristössä: sosiaalisessa mediassa.

Uusi ympäristöministeri Sanni Grahn-Laasonen pysäytti vuosia valmistellun soidensuojeluohjelman loppumetreillä. Jotta soidensuojeluohjelma voi toteutua aikataulun mukaan tällä hallituskaudella, on maanomistajien ensimmäisen kuulemisen käynnistyttävä näinä päivinä.

Sekä ympäristöministeri Sanni Grahn-Laasonen että soidensuojelun täydennysohjelman lykkäämistä kiitelleet tahot ovat korostaneet kannattavansa soidensuojelua. Luonnonsuojeluliiton mielestä soidensuojelu vaatii myös konkreettisia toimia. Sen vuoksi on tärkeää, että täydennysohjelma hyväksytään aikataulun mukaisesti.

Eduskuntavaalit huhtikuussa 2015 ovat takaraja, jos soidensuojeluohjelma halutaan saada toteutettua. Jos aikataulu ei pidä, uhkaa soidensuojeluohjelma vesittyä.

Suomen luonnonsuojeluliiton suovetoomukseen oli allekirjoittanut kuukaudessa 15 707 henkilöä. Luonnonsuojeluliitto pyysi pääministeri Alexander Stubbilta audienssia, jossa adressi oli tarkoitus luovuttaa. Henkilökohtaisen ja kasvokkain tapahtuneen luovutuksen sijaan luovutamme vetoomuksen Twitterissä, jossa pääministeri on usein tavattavissa.

Luovutus tapahtuu tiistaina 18.11.2014 kello 14.00. Twitterissä ja luovutus on nähtävissä myös Facebookissa. Vetoomuksen luovuttaa Luonnonsuojeluliiton puheenjohtaja Risto Sulkava.

Luonnonsuojeluliitto toivoo, että ministeri ottaa vetoomuksen vastaan.

Lisätiedot: Suomen luonnonsuojeluliiton puheenjohtaja Risto Sulkava, 050 560 2113

Suomen luonnonsuojeluliitto Twitterissä: https://twitter.com/luonnonsuojelu ja Facebookissa: https://www.facebook.com/luonnonsuojeluliitto

Suomen luonnonsuojeluliitto on maan suurin ympäristönsuojelun kansalaisjärjestö.
Laura Rantanen, tiedottaja
Suomen luonnonsuojeluliitto