Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Luonnonsuojeluliitto valitsee toiminnanjohtajan Orivedellä

Suomen luonnonsuojeluliitto

Luonnonsuojeluliitto valitsee toiminnanjohtajan Orivedellä

Julkaistu: 08.04.2016 klo 12:00
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomen luonnonsuojeluliiton valtuusto kokoontuu 23.-24.4. Oriveden Opistolla. Kokouksessa valitaan myös liiton uusi toiminnanjohtaja.

Luonnonsuojeluliiton hallitus on valinnut 48 hakijan joukosta ehdolle toiminnanjohtajaksi kolme henkilöä. He ovat FM Riku Lumiaro, FT Päivi Lundvall ja HM Leo Stranius. Edellinen toiminnanjohtaja Eero Yrjö-Koskinen siirtyi Kestävän kaivostoiminnan verkoston pääsihteeriksi.

Valtuusto valmistelee myös liiton pitkän tähtäimen suunnitelmaa ja hyväksyy viime vuoden toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen. Liittovaltuusto kokoontuu vuosittain kahdesti. Puheenjohtajana toimii Vesa Luhta Inarista.

Luonnonsuojeluliiton hallitus tutustuu ennen varsinaisen kokouksen alkua puheenjohtaja Risto Sulkavan johdolla Oriveden seudun hakkuukiistoihin. Tuoreimpina näistä on Eräpyhän virkistysmetsien hakkuusuunnitelmat.

Taustatiedoksi:

Suomen luonnonsuojeluliiton sääntömääräinen kevätkokous lauantaina 23.4.2016 klo 13.15 alkaen Oriveden opistolla (os. Koulutie 5, 35300 Orivesi). Myös nuorisojärjestö Luonto-Liitto järjestää oman kevätvaltuustonsa samoissa tiloissa. Maastokäynti Eräpyhään 23.4. klo 9.00-12.00, lähtö Oriveden opistolta. Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan valtuuston kokousta ja maastoretkelle.

Hallituksen puheenjohtaja Risto Sulkava, puh. 050-560 2113

Valtuuston puheenjohtaja Vesa Luhta, puh. 040-542 6217

Viestintäpäällikkö Matti Nieminen, puh. 050-564 2283 (median yhteydenotot ja ennakkoilmoittautumiset)

Matti Nieminen