Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Luonnonsuojeluliitto järjestää yrityksille tilausretkiä pääkaupunkiseudulla

Suomen luonnonsuojeluliitto

Luonnonsuojeluliitto järjestää yrityksille tilausretkiä pääkaupunkiseudulla

Julkaistu: 10.05.2011 klo 18:19
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomen luonnonsuojeluliitto järjestää pääkaupunkiseudun yrityksille opastettuja luontoretkiä. Tavoitteena on tarjota luontoelämyksiin perustuva vaihtoehto osaksi yrityksen henkilökunnan virkistäytymis- tai koulutustapahtumaa. Kahtena vuonna retkille on osallistunut jo 600 henkilöä. Retket ovat maksullisia.

”Pääkaupunkiseutu tarjoaa todella paljon hienoja luontokohteita. Suosittu Ylläty kaupunkiluonnosta -retki alkaa Suurkirkon portailla sinnittelevistä kasvierikoisuuksista ja kulkee Kruununhaassa tarkkaillen kivitalojen ja asfaltin puristuksessa viihtyviä kasveja ja eläimiä. Reitin varrella monen paljasjalkaisen helsinkiläisenkin silmät ovat avautuneet luonnon yksityiskohdille”, sanoo tilausretkikoordinaattori Riku Cajander.

Suosituin retkikohteista lienee Suomenlinnan kierros, jossa luonto- ja kulttuurimaisema liittyvät sulavasti toisiinsa. Pitkin kevättä ja kesää saarella kukoistavat monet vanhat hyötykasvit kuten suopayrtti, kumina ja nurmilaukka. Keltaisena merenä Kustaanmiekan valleilla kukkivat idänukonpalot ovat venäläiskauden kasvitulokas.

Retkitarjontaan on kuulunut myös metsävaellus erämaisessa Luukissa sekä vierailu Helsingin tunnelmallisella lintukeitaalla Viikin Vanhankaupunginlahdella. Retket on helppo toteuttaa, koska kohteet ovat olleet lähellä ja niiden kesto pari tuntia. Retkiin on usein liitetty mukaan yrityksen itse toivomaa ohjelmaa; ruokailua ja virkistävää yhdessäoloa ja myös asiakastilaisuuksia.

Tilausretkiä  järjestetään nyt touko- ja kesäkuussa sekä elo-syyskuussa. Yritysretkien yhtenä tavoitteena on saada luontoelämysten äärelle myös niitä ihmisiä, jotka eivät aikaisemmin ole olleet luontoretkillä.

Tietoa retkikohteista:

Lisätietoja  ja retkitilaukset: Riku Cajander,  riku.cajander@sll.fi,  Puh. 050 351 5201