Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Luonnonsuojeluliitto aloittaa energianeuvonnan ja haastaa taloyhtiöt energiatalkoisiin

Suomen luonnonsuojeluliitto

Julkaistu: 14.04.2011 klo 12:02
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomen Luonnonsuojeluliitto ja Tapiola ovat käynnistäneet kolmivuotisen yhteistyön energiansäästön edistämiseksi. Tapiola tukee Suomen luonnonsuojeluliiton energianeuvontahanketta, jossa tarjotaan energianeuvontaa taloyhtiöille, kotitalouksille, rakentajille ja remontoijille. Koti- ja maataloudet kuluttavat Suomen sähköstä yli neljänneksen ja rakennusten lämmitys koko energiantarpeesta yli viidenneksen. Hanke on osa TEM:n ja Sitran rahoittamaa kuluttajien energianeuvontakokonaisuutta 2010 - 2011 (www.kuluttajienenergianeuvonta.fi).

Neuvonnassa keskitytään palvelemaan erityisesti taloyhtiöitä ja kotitalouksia, joille tullaan tarjoamaan veloituksetta energiakartoituksia ja koulutusta energiankulutuksen vähentämiseksi. Myöhemmin kohderyhmää on tarkoitus laajentaa koskemaan myös yrityksiä.

"Taloyhtiöissä on hyvin merkittäviä ja taloudellisesti kannattavia energiansäästömahdollisuuksia, joita tuomme neuvonnalla esiin", Suomen luonnonsuojeluliiton ekoenergiavastaava Teemu Kettunen kertoo.

Tapiolan ja Luonnonsuojeluliiton yhteistyön perustana on yhteensopiva arvomaailma ja halu tehdä pitkäjänteistä yhteistyötä. Energianeuvonta on aivan uudenlainen yhteistyöhanke.

”Yhteistyö on osa Tapiolan yhteiskuntavastuuta ja toteuttaa Tapiolan vastuullisuuslupauksia", sanoo asiantuntija Elina Kuusela Tapiola-ryhmän yhteiskuntasuhteet ja vastuullinen yritystoiminta -yksiköstä.

”Ympäristöasioiden huomioon ottaminen ja niiden hoidon jatkuva parantaminen ovat osa vastuullista liiketoimintaa ja riskienhallintaa. Tukemalla energianeuvontaa voimme edistää ympäristön ja ilmastonmuutoksen kannalta hyviä käytäntöjä ja toimenpiteitä.”

www.ekoenergia.fi/energiansaasto

Teemu Kettunen, ekoenergiavastaava, Suomen luonnonsuojeluliitto ry, teemu.kettunen@sll.fi
puh. 041 5076637

Elina Kuusela, asiantuntija, yhteiskuntasuhteet ja vastuullinen yritystoiminta, Tapiola-ryhmä, elina.kuusela@tapiola.fi