Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Luonnonsuojeluliiton joulukalenteri avautui

Suomen luonnonsuojeluliitto

Luonnonsuojeluliiton joulukalenteri avautui

Julkaistu: 01.12.2015 klo 17:02
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Viime vuonna suuren suosion saanut Suomen luonnonsuojeluliiton sähköinen joulukalenteri on taas luonnonystävien ilona. Tänään avautui sen ensimmäinen luukku.

Luonnonsuojeluliitto on tehnyt sähköistä joulukalenteria jo kolmen vuoden ajan. Erityisesti viime vuonna se saavutti suuren suosion eri ikäisten luonnonystävien keskuudessa.

Kalenterin luukkujen takaa avautuu tänäkin vuonna eläin- ja luontokuvia, vinkkejä luonnon auttamiseen ja aineettomiksi lahjoiksi sekä askarteluvinkkejä. Luukkuja ei voi avata etukäteen.

"Tämän vuoden kalenteri on koostettu lapset ja lapsenmieliset huomioiden. Saimme tietää, että Luonnonsuojeluliiton sähköistä joulukalenteria seurattiin viime vuonna useissa koululuokissa. Luukkujen avaaminen yhdessä osoittautui hauskaksi tavaksi aloittaa koulupäivä", kertoo Luonnonsuojeluliiton viestintäpäällikkö Matti Nieminen.

"Kuvat herättävät helposti keskustelua vaikkapa jonkun eläimen selviytymisestä Suomen talvesta tai talviolosuhteiden muuttumisesta", Nieminen lisää.

Luonnonsuojeluliitto haluaa joulukalenterillaan muistuttaa, että hyvä olo voi tulla pienistä asioista ja teoista. Sen voi löytää jo pelkästään seuraamalla pihan eläinvieraiden talvisia touhuja.

Seuraa Luonnonsuojeluliiton joulukalenteria osoitteessa:
www.sll.fi/joulukalenteri tai Luonnonsuojeluliiton Facebookissa.

Heini Jalava, jäsen- ja lahjoitusvastaava, puh. 040 566 5155, heini.jalava@sll.fi

Matti Nieminen, viestintäpäällikkö, puh. 050 564 2283, matti.nieminen@sll.fi

Anna joululahja luonnolle -kampanja:
www.sll.fi/jouluiloa

Matti Nieminen