Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » L&T:n Nelilokerokeräys laajenee Vaasaan

Lassila & Tikanoja

L&T:n Nelilokerokeräys laajenee Vaasaan

Julkaistu: 21.01.2016 klo 11:09
Julkaisija: Lassila & Tikanoja

Vaasalaisten pientaloasujien jätteiden lajittelu helpottuu entisestään, kun hyötyjätteet voi lajitella omalla pihalla nelilokeroiseen jäteastiaan. Astian tyhjentää ”yhdellä kippauksella” nelilokeroinen jäteauto.

Lassila & Tikanoja on tarjonnut nelilokerokeräystä Turun, Porin ja Oulun seudulla jo pidempään ja nyt suosittu palvelu laajenee myös Vaasaan ja Mustasaaren Sepänkylään. Tavoitteena on lisätä jätteiden kierrätystä tekemällä siitä mahdollisimman helppoa ja vaivatonta.

”Haluamme tarjota asiakkaillemme vaivattoman tavan lajitella jätteensä. Kierrätettäviä jätteitä ei enää tarvitse säilytellä keittiössä, varastossa tai pihalla, eikä niitä tarvitse kuljettaa erikseen aluekeräyspisteeseen. Näin jätteiden kierrätystä pystytään parantamaan jopa 70 prosentilla”, kertoo yksikönpäällikkö Johnny Lindqvist L&T:n Pohjanmaan yksiköstä.

Nelilokeropalvelussa ideana on, että eri jätejakeet lajitellaan nelilokeroiseen erikoisastiaan, josta ne saadaan kerättyä kätevästi hyötykäyttöön. Astian tyhjennyksen hoitaa erityinen nelilokeroinen jäteauto, joka kuljettaa eri jätelajit omissa lokeroissaan kerralla hyödynnettäväksi parhaalla mahdollisella tavalla. Liikennepäästötkin vähenevät, kun usean jätelaadun hakuun riittää yhden ajoneuvon käynti.

Vaasan seudulla Nelilokerossa on omat lokeronsa polttokelpoiselle jätteelle, biojätteelle, pienmetallille ja lasille. Lisäksi voit halutessasi liittää astiaan erillisen pikkulokeron paristojen keräystä varten.

Nelilokero-palvelun voi tilata näppärästi L&T:n www-sivujen kautta osoitteesta www.nelilokero.fi tai soittamalla Lassila & Tikanojan asiakaspalveluun, puh. 010 636 5000. Nelilokeroa voi kokeilla ilmaiseksi yhden kuukauden ajan.

Lisätiedot:

Yksikönpäällikkö Johnny Lindqvist, L&T Vaasa, puh. 0500 763290.

• Vuonna 1905 Vaasassa perustettu Lassila & Tikanoja työllistää tänä päivänä yli 7000 suomalaista, joista noin 650 Pohjanmaan maakuntien alueella.
  • Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi.
  • Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa pienennämme jätemääriä ja pidennämme kiinteistöjen käyttöikää, ohjaamme materiaalit hyötykäyttöön sekä vähennämme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Autamme asiakkaitamme keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa ja säästämään ympäristöä. Yhdessä luomme hyvinvointia ja työpaikkoja.
  • L&T toimii Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2014 oli 639,7 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 000 henkilöä. L&T on listattu Nasdaq Helsingissä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki