Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Lasten ja nuorten taidetta HSL:n busseissa huhti- ja toukokuussa

HSL Helsingin seudun liikenne

Lasten ja nuorten taidetta HSL:n busseissa huhti- ja toukokuussa

Julkaistu: 30.03.2012 klo 07:30
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Espoon kuvataidekoulun oppilaat esittäytyvät huhti-toukokuussa teoksillaan Veolia Transportin liikennöimissä HSL:n busseissa. Lasten ja nuorten toteuttamaa väri-iloittelua voi ihastella 2.4.-26.5.12 välisenä aikana Espoon suunnan bussilinjoilla 11, 13, 132, 143, 145, 147, 150, 154 sekä 156.

Lasten liikkuva taidenäyttely on toteutettu yhteistyössä Espoon kuvataidekoulun, HSL:n sekä Veolian kanssa. Ajatuksena on tuoda lasten taidetta World Design Capital -vuoden kunniaksi uudenlaiseen liikkuvaan galleriaan ihmisten pariin sekä tuottaa hyvää mieltä bussimatkustajille.

"HSL on tarjonnut mm. musiikkia ja runoja ratikkamatkustajille ja saanut positiivista palautetta kulttuurin tuomisesta joukkoliikenteeseen. Kun Espoon kuvataidekoulu lähestyi meitä idealla lasten taiteesta busseissa, innostuimme ajatuksesta. Iloinen taideteos linja-autossa voi olla pieni elämys matkustajalle arjen kiireen keskellä", viestintäjohtaja Mari Flink sanoo.

Rehtori Maritta Poijärvi, Espoon kuvataidekoulu, maritta.poijarvi@espoonkuvataidekoulu.fi, p. 0447777492
Viestintäjohtaja Mari Flink, HSL, mari.flink@hsl.fi, p. 0407150440
Johtaja Henrik Mikkola, Veolia Transport Espoo Oy, henrik.mikkola@veolia-transport.fi, p. 0505753579

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.