Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » LähiTapiola lupaa: Kiinteistökannan sähkönkulutus katetaan uusiutuvalla energialla, lisää aurinkoenergiaa ja kansalaisille turvallisuustaitoja

LähiTapiola

Julkaistu: 30.05.2016 klo 09:15
Julkaisija: LähiTapiola

LähiTapiola on sitoutunut uusiutuvan energian tuotantoon siten, että vuoden 2017 loppuun mennessä uusiutuvan energian tuotantoa on vähintään yhtä paljon kuin LähiTapiola Kiinteistövarainhoidon hallinnoima kiinteistökanta kuluttaa kiinteistösähköä. Lisäksi LähiTapiola varautuu aurinkoenergian käyttöönottoon kaikissa uusissa rakennuskohteissa, jos se on teknis-taloudellisesti mahdollista. Turvallisuuden osalta LähiTapiola sitoutuu tarjoamaan jatkossakin suomalaisille koulutusta, jolla edistetään ihmisten ja yhteisöjen turvallisuutta. Turvallisuuskoulutus ja energiatehokkuus ovat LähiTapiolan kestävän kehityksen yhteiskuntasitoumukset, joilla LähiTapiola haluaa vaikuttaa tulevaisuuden Suomeen ja luoda vastuullista huomista.

LähiTapiola aikoo jatkaa tänä vuonna alkanutta kansalaisten turvataitojen kampanjaa myös vuonna 2017. Tänä vuonna LähiTapiola järjestää asiakasetuna Sankarikoulutuksia eli maksuttomia alkusammutuskoulutuksia kaikkialla Suomessa. Koulutus vastaa Suomen Pelastusalan Keskusjärjestön SPEK:in ja Suomen Palopäällystöliiton AS1-koulutuksen vaatimuksia. Tavoitteena on tarjota koulutus kaikille halukkaille – jopa 100 000 suomalaiselle ja kattaa koulutuksilla 80 prosenttia Suomen kunnista.

LähiTapiola Kiinteistövarainhoito hallinnoi noin 3 miljardin arvoista kiinteistökantaa sekä tuulivoimarahastoa ja on vastuullisuuden edelläkävijöitä Suomen kiinteistöalalla. Kiinteistöala vastaa 40 prosentista Suomen kokonaisenergiankulutuksesta. LähiTapiola on pitkäjänteisesti panostanut energiatehokkuuteen ja kestäviin energiaratkaisuihin.

–Haluamme olla omilla sitoumuksillamme konkreettisesti mukana edistämässä yhteisten globaalien ja kansallisten tavoitteiden toteutumista. Turvallisuus on meille vakuutusyhtiönä ensisijainen teema ja elämänturvastrategiassamme olemme lähteneet siitä, että tarjoamme suomalaisille turvallisempaa ja terveempää elämää. Kiinteistöliiketoiminnassamme olemme tehneet pitkäjänteistä työtä energiatehokkuuden edistämiseksi ja sitoudumme siihen jatkossakin, sanoo LähiTapiolan yritysvastuupäällikkö Elina Kuusela.

Konkreettisia tekoja turvallisuuden ja hyvinvoinnin parantamiseksi

LähiTapiola on sitoutunut toimimaan kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti ja edistämään niiden toteutumista sekä julkisten sitoumusten että pitkäjänteisen yhteiskuntavastuutyön kautta. Yhteiskuntasitoumukset linkittävät osaltaan LähiTapiolan tekemän työn kansallisten kestävän kehityksen ja vastuullisuuden tavoitteiden edistämiseen sekä YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin.

–LähiTapiola tekee tänä vuonna sata tekoa turvallisuuden ja hyvinvoinnin puolesta, ja haluamme painottaa konkreettisia tekoja kestävän kehityksen ja turvallisuuden hyväksi. Kestävän kehityksen sitoumukset ovat yksi sadasta teosta. LähiTapiola haluaa siirtyä perinteisestä vakuutusyhtiön roolista elämänturvan edelläkävijäksi. Autamme kansalaisia aktiivisesti ennakoimaan ja varautumaan erilaisiin tilanteisiin sekä ennaltaehkäisemään vahinkoja ja vaaratilanteita. Energiatehokkuudella taas viemme yhteiskuntaa suuntaan, joka mahdollistaa hyvän elinympäristön tuleville sukupolville, Elina Kuusela sanoo.

Lisätiedot:

Elina Kuusela
yritysvastuupäällikkö, LähiTapiola-ryhmä

Tietoa yhteiskuntasitoumuksista:

LähiTapiolan sitoumukset:

Energiatehokkuus ja uusiutuva energia

Turvallisuuskoulutus

kestavakehitys.fi/sitoumus2050

Sitoumusten etenemisestä raportoidaan vuosittain sitoumus2050.fi -tietokannassa.

LähiTapiola-ryhmä on keskinäinen, asiakkaiden omistama yhtiöryhmä, joka palvelee henkilö-, maatila-, yrittäjä-, yritys- ja yhteisöasiakkaita. LähiTapiolan tuotteet ja palvelut kattavat vahinko-, henki- ja eläkevakuuttamisen sekä sijoittamisen ja säästämisen palvelut. Olemme myös yritysten riskienhallinnan ja henkilöstön työhyvinvoinnin ammattilainen.

www.lahitapiola.fi