Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Koululaiset julistavat saimaannorpan pesärauhan Savonlinnassa

WWF Suomi

Koululaiset julistavat saimaannorpan pesärauhan Savonlinnassa

Kutsu.
Julkaistu: 27.01.2015 klo 10:09
Julkaisija: WWF Suomi

Savonlinnalaisen Kellarpellon koulun oppilaat julistavat tänä vuonna WWF:n perinteisen saimaannorpan pesärauhan. Pesärauha julistetaan Savonlinnan torilla 3.2.2015 klo 10.00–10.30. Julistuksella halutaan kiinnittää huomiota ympäristökasvatuksen merkitykseen luonnonsuojelussa.

Äärimmäisen uhanalainen saimaannorppa synnyttää yhden poikasen helmikuun loppupuolella. WWF:n pesärauha julistetaan silloin, kun norpat etsivät sopivia pesäpaikkoja ja ovat hyvin herkkiä häiriölle.

Tervetuloa Savonlinnan torille tiistaina 3.2.2015 klo 10.00–10.30 kuuntelemaan pesärauhan julistusta ja esikoululaisten esittämiä norppalauluja. WWF:n ympäristökasvattaja Essi Aarnio-Linnanvuori puhuu tilaisuudessa ympäristökasvatuksen merkityksestä luonnonsuojelussa. Lisäksi Metsähallituksen suojelubiologi Jouni Koskela kertoo, miltä olosuhteet näyttävät tänä vuonna norpan pesinnän kannalta.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset:

Tiedottaja Joonas Fritze, WWF Suomi, 040 840 8500, joonas.fritze@wwf.fi

Saimaannorpan pesärauhan julistus on osa Euroopan komission rahoittamaa LIFE luonto -hanketta ”Safeguarding the Saimaa ringed seal”.