Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Kotkan-Haminan seudun luontomatkailua viedään yhdessä eteenpäin – ensimmäinen työpaja 17.2. Kotkassa

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Julkaistu: 11.02.2014 klo 09:57
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Cursor Oy käynnisti tammikuussa seudun luontomatkailustrategian ja toimenpideohjelman 2014–2020  laadinnan. Ensimmäisessä työpajassa määritellään luontomatkailun kehittämisen seudulliset painopisteet ja keskeiset panostusalueet. Työpaja järjestetään maanantaina 17.2.2014 klo 12–17 Kotkan Höyrypanimolla.

Työpajan vetää luontomatkailustrategian ja sitä tukevan toimeenpano-ohjelman suunnittelussa asiantuntijana toimiva Owal Group Oy yhdessä luontomatkailuguru Neil Rogersin kanssa. Neil Rogers on tunnettu luontomatkailukonsultti, joka on ollut toteuttamassa luontomatkailukohteiden kehityshankkeita mm. Ruotsissa, Norjassa, Venäjällä ja Yhdysvalloissa. Hän tulee jakamaan työpajaan kokemuksiaan monien menestyksellisten luontomatkailukohteiden rakentamisesta.

Työpaja on osallistujille maksuton ja mukaan ovat tervetulleita kaikki luontomatkailusta kiinnostuneet ja matkailun parissa toimivat tahot. Ilmoittautumiset tapahtumaan 13.2. mennessä Cursorin verkkosivujen kautta: www.cursor.fi - Ajankohtaista

Kotkan-Haminan seudun luontomatkailustrategia ja toimenpideohjelma 2014–2020 tulevat toimimaan luontomatkailusektorin kehittämisen ohjauskeinona vuoteen 2020 asti. Tavoitteena on kehittää luontomatkailusta tunnettu ja oman profiilin omaava osa matkailun toimialaa.

Seudun yrityksiä sekä muita luontomatkailuun kytkeytyviä sidosryhmiä tullaan osallistamaan työhön laajasti. Kevään aikana tullaan järjestämään yhteensä neljä työpajaa. Lisäksi sidosryhmiä kuullaan haastatteluin ja erilaisin verkkokuulemisen keinoin.  Työ valmistuu elokuun 2014 loppuun mennessä. Luontomatkailustrategian ja toimenpideohjelman laadinta liittyy Cursor Oy:n toteuttamaan Kestävän luontomatkailun Kaakko 135° -hankkeeseen.

Taini Rajala, projektipäällikkö, Cursor Oy

puh. 040 190 2566, taini.rajala@cursor.fi

Kestävän luontomatkailun Kaakko 135⁰

Työpajan ohjelma

Vaikuttamisen paikka IX: Luontomatkailusta liiketoimintaa Kotkan-Haminan seudulle!

Aika: ma 17.2.2014 klo 12–17

Paikka: Höyrypanimo, os. Metsontie 41, 48220 Kotka

12.00 Tervetuloa, Cursor Oy

12.15 Päivän ohjelma ja luontomatkailustrategiatyön kokonaisuus, Mikko Wennberg

12.30 Miten luodaan vetovoimainen luontomatkailukohde? Neil Rogers

13.30 Tauko

14.00 Sessio 1: Kaakko135 erottautumistekijät

Miten luodaan selkeästi erottautuva luontomatkailun profiili?

• Mistä Kotkan-Haminan seudun luontomatkailu tunnetaan vuonna 2020?
  • Millaisten luontokokemusten varaan palveluvalikoima rakennetaan?
  • Mitkä on luontomatkailun asema matkailun kokonaisstrategiassa?

15.15 Tauko

15.30 Sessio 2: Asiakasryhmät ja palvelut

• Mihin asiakasryhmiin luontomatkailussa tulisi fokusoitua?
  • Miten tapahtumia voidaan hyödyntää luontomatkailussa?
  • Millä palveluilla luontomatkailussa profiloidutaan?

16.30 Keskustelu ja päivän yhteenveto

LINKKI työpajan ennakkomateriaaliin:

Liitteenä tiedote pdf-muodossa

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon