Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Korjaus: Norppauroksesta tuli Pullervo

WWF Suomi

Korjaus: Norppauroksesta tuli Pullervo

Julkaistu: 16.05.2016 klo 11:27
Julkaisija: WWF Suomi

Äsken lähettämässämme tiedotteessa norppatutkija Meeri Koivuniemen nimi oli kirjoitettu väärin. Tässä korjattu tiedote.

Pullervo on WWF:n Norppaliven toisen päätähden, aiemmin koodinimellä Phs106 tunnetun urosnorpan, uusi nimi. Nimikilpailussa annettiin kaikkiaan 11 292 ääntä. Pullervo sai äänistä yli kolmanneksen eli 4 537.

”Pullervo on mainio, omaperäinen nimi, joka sopii mielestämme erinomaisesti Norppaliven toiselle tähdelle. Samalla nimi kuvastaa hyvin sitä letkeää ja leppoisaa tunnelmaa, jota kansansuosikeiksi nousseet norpat ovat ihmisille välittäneet”, WWF:n suojelujohtaja Jari Luukkonen sanoo.

WWF käynnisti nimikilpailun viikko sitten. Yleisöltä pyydettiin ehdotuksia, joiden joukosta luontokuvaaja Juha Taskinen ja norppatutkija Meeri Koivuniemi valitsivat viisi suosikkiaan. Taskisen ja Koivuniemen valinnat julkaistiin perjantaina 13. toukokuuta, ja yleisöäänestys päättyi eilen. Pullervon lisäksi nimikilpailun finaalissa olivat Sulo, Severi, Saimo ja Aarre.

Äänten jakautuminen:

Pullervo 4 537

Sulo 3 031

Severi 1 887

Saimo 1 090

Aarre 747

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
Tiedottaja Joonas Fritze, WWF, 040 840 8500

WWF Suomi on osa laajaa, kansainvälistä WWF-verkostoa, jolla on toimistoja noin 50 maassa ja toimintaa yli sadassa maassa. Rakennamme tulevaisuuden, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa. wwf.fi