Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Etelä-Suomen retkeilyopas 2 ilmestyy viikolla 10

Minerva Kustannus Oy

Etelä-Suomen retkeilyopas 2 ilmestyy viikolla 10

Julkaistu: 24.02.2016 klo 10:08
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Raija Hentman
Etelä-Suomen retkeilyopas 2
Luontokohteita pääkaupunkiseudulta itään

Etelä-Suomen retkeilyoppaan ensimmäisessä osassa esiteltiin länsipuolen 148 kohdetta kolmeen lohkoon jaettuina. Tässä toisessa osassa itäpuolen kohteita on 95 ja niissä esitellään yhteensä 106 reittiä kahtena eri lohkona. Maanmittauslaitoksen karttoihin tehdyt tarkat reittimerkinnät takaavat, että kohteet löytyvät.

Kirjassa esitellään retkeilyreittejä, joilla voi samoilla päiväkausia, luontopolkuja, joilla viivähtää tunnin tai pidempään, historiaan johdattavia muinaispolkuja ja reittejä, joista ilahtuvat erityisesti lapset.

Kohdeselostusten lisäksi kirja antaa tiivistettyä tietoa valituista kasveista, eläimistä, geologisista kohteista, historiallisista paikoista ym.

Etelä-Suomen retkeilyopas 2

ISBN /EAN 978-952-312-259-8
Luokka 79.4
148 x 210 mm
Nidottu, nelivärinen
248 s.
Ilmestyy viikolla 10/2016

Raija Hentman on neljäkymmentä vuotta luonnossa liikkunut vaellusopas, retkeilytoimittaja ja -kirjailija. Hän on ollut oppaana yli sadalla vaelluksella ja lukemattomilla patikkaretkillä, pitänyt lukuisia retkeilykursseja ja -luentoja työväenopistoille, retkeily-yhdistyksille ja muille yhteisöille. Hän on aiemmin kirjoittanut muun muassa teokset Etelä-Suomen retkeilyopas (2014), Pääkaupunkiseudun retkeilyopas (2010) sekä Herkutellen luonnossa (2005).

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi