Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Danfoss lanseeraa älykkään Danfoss One® kodin ohjausjärjestelmän omakoti- ja paritaloille

Oy Danfoss Ab

Julkaistu: 24.02.2014 klo 15:13
Julkaisija: Oy Danfoss Ab

Danfoss One® on Danfossin uusi lämmityksenohjausjärjestelmä, joka mahdollistaa lämmityslaitteiden älykkään kommunikoinnin lämmönlähteen kanssa. Danfoss One® järjestelmä optimoi kiinteistön energiatehokkaan lämmityksen mukavuudesta tinkimättä. Lisäksi järjestelmään voidaan liittää kodin muita sähköisiä laitteita (pistorasiaohjaus, valaistus, yms.). Tämän lisäksi langattoman ratkaisun asennus on todella helppoa ja kustannustehokasta.

Danfoss LinkTM -keskusyksikkö (CC) on Danfoss One® -järjestelmän perusta. Langatonta tiedonsiirtoa käyttämällä se mahdollistaa esim. lämpöpumpun, lattialämmityksen ja patteritermostaattien välisen kommunikoinnin. Näin ollen kaikki lämmitysjärjestelmän osat ovat optimoitu toimimaan yhdessä paremman huoneilman ja mukavuuden varmistamiseksi kodinomistajan kustannusten jäädessä minimaalisiksi.

“Tähän asti kaikki lämmitysjärjestelmän osat ovat toimineet erillään toisistaan ja vaatineet säätöä vuodenaikojen mukaan. Olemme usein nähneet asennuksia, joissa lämmönlähde antaa liian lämmintä vettä lämmitysjärjestelmään verrattuna talon todellisiin tarpeisiin. Danfoss One® muuttaa tämän kokonaan. Se tietää, onko huonekohtaiset lämpötilat saavutettu. Danfoss One® -järjestelmä valvoo ja säätää menoveden lämpötilaa, jotta huonekohtaiset lämpötasot saavutetaan minimaalisella energiankulutuksella” sanoo Jari Kivelä, Indoor Climate Solutions tuoteryhmän (tekninen) päällikkö, Danfossilta.

Danfoss-lämpöpumppu vastaanottaa jatkuvasti tietoja lämpötilavaatimuksista lattialämmitykseltä ja patteritermostaateilta, täten se pystyy optimoimaan talon lämmitysjärjestelmään lähettämänsä veden syöttölämpötilan mahdollisimman matalaksi. Tämä on erittäin tärkeää lämpöpumpun tehokkuuden kannalta. Lämpöpumpun tehokerroin (COP) paranee 2 % aina, kun menoveden lämpötilaa lasketaan yhdellä asteella. Integroimalla lämmitysjärjestelmän eri osat, ja mahdollistamalla niiden keskinäisen viestinnän Danfoss One® varmistaa, että järjestelmä toimii optimaalisella teholla.

Mukavuusajastuksen avulla järjestelmä on helppo ohjelmoida alentamaan huoneen lämpötilaa automaattisesti perheen ollessa poissa kotoa tai yön ajaksi, mikä lisää kodinomistajan energiasäästöjä. Noin 5 % energiaa säästyy aina, kun huonelämpötilaa lasketaan yhdellä asteella. Tämän lisäksi järjestelmä mukautuu ja oppii käynnistämään lämmityksen oikea-aikaisesti mukavuuslämpötilojen varmistamiseksi tiettyyn aikaan päivästä.

Danfoss on myös onnistunut varmistamaan, ettei lämpökäyrää tarvitse asettaa eikä uudelleen säätää, mikä helpottaa huomattavasti asentajan työtä. Tämä on automaattisen Danfoss One® -säätöjärjestelmän ansiota. Se varmistaa, että patteritermostaattien ja lattialämmityksen kanssa suoraan kommunikoiva lämpöpumppu tuottaa aina juuri oikean lämpöistä vettä haluttujen lämpötilojen saavuttamiseksi, eikä kodin omistajalle koidu ikäviä yllätyksiä kodin energialaskujen kanssa.

Danfoss One® on valmis tilattavaksi. Asentajat ja suunnittelijat voivat katsoa lisätietoja verkkosivuilta www.one.danfoss.fi.

Saat lisätietoja ottamalla yhteyttä:

Danfoss Lämpö

Jari Kivelä

Tekninen päällikkö

Indoor Climate Solutions Category Manager

jari.kivelä@danfoss.fi

Danfoss on maailman johtavin yritys mekaanisten ja elektronisten komponenttien tutkimuksessa, tuotekehityksessä sekä tuotannossa. Oy Danfoss Ab on globaalisti toimivan tanskalaisen Danfoss-konsernin Suomen myyntiyhtiö.

Tuotteemme ovat oleellinen osa jokaista päivää niin kodeissa, työpaikoilla kuin teollisuudessa. Ne parantavat elämisen laatua ja edistävät ympäristön hyvinvointia säästäen energiaa asuin- ja toimistorakennuksissa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki