Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » ADVENin uusi bionergiaratkaisu vihitty käyttöön Säkylässä

Adven Oy

ADVENin uusi bionergiaratkaisu vihitty käyttöön Säkylässä

Julkaistu: 08.02.2013 klo 13:01
Julkaisija: Adven Oy

Säkylä 7.2.2013 - Adven on rakentanut uuden, kustannustehokkaan puuhakekattilan Säkylän Huovinrinteelle. Ympäristöystävällinen hakekattila on teholtaan 5 MW ja korvaa nykyisen öljyn käytön lähes kokonaan.

Hakekattilan tuottamasta energiasta ohjataan noin 3.500 MWh/vuosi höyryksi ja noin 20.000 MWh/vuosi kaukolämpöverkkoon. Aiempi öljylämpökeskus jää käyttöön ainoastaan vara- ja huippuenergian tuotantoon. Uusi lämpökeskus siirtyy käyttämään paikallisia polttoaineita ja on siten osaltaan toteuttamassa kestävän kehityksen tavoitteita.

”Ympäristöajattelu on meille arkipäivää. Uskomme kestävään kehitykseen ja olemme johtava ympäristövaikutuksia pienentävien energiatekniikoiden soveltaja. Kehitämme jatkuvasti energiatehokkuutta, sekä biopolttoaineiden, jätemateriaalien ja hukkalämpöjen hyödyntämistä ja panostamme niiden käytön lisäämiseen”, kertoo Heikki Aarrejoki Advenin asiakkuusjohtaja.

Adven on johtava energiaratkaisuja ja kaukolämpöä toimittava energiayritys. Ratkaisut perustuvat asiakkaiden tarpeisiin räätälöityihin kokonaisratkaisuihin, joiden avulla Adven toimittaa energiatuotteet luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden. Tuotteita ovat mm. teollisuushöyry ja -kylmä, lämpö, jäähdytysratkaisut, kaasu, sähkö sekä muut asiakkaan edellyttämät tuotteet. Adven toimittaa energiaa Suomessa ja Virossa 159 räätälöidyn laitoksen ja 46 kaukolämpöverkon voimin. www.adven.fi