Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » 50 eläintä jotka muuttivat maailmaa -kirja esittelee joukon ihmiskunnan historiaan vaikuttaneita eläimiä

Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Julkaistu: 24.09.2014 klo 10:00
Julkaisija: Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Eläimet ovat luonnollinen osa ympäröivää maailmaa, ja niiden merkitys ihmiselle ja ihmiskunnan historialle on mittaamaton: eläimiä on hyödynnetty kautta aikojen ravintona, raaka-aineiden lähteenä, liikkumisen ja kuljettamisen välineenä ja lukemattomin muin tavoin. Toisaalta ihminen on kamppaillut vaihtelevalla menestyksellä torjuakseen monien vahingollisten eläinten aiheuttamia tuhoja.

50 eläintä jotka muuttivat maailmaa on kauniisti kuvitettu teos, joka esittelee mittavan määrän ihmisille tärkeitä tai muuten merkittäviä eläimiä hevosesta heinäsirkkaan. Mielenkiintoiset tarinat hahmottavat historiaa vuosituhansien ajalta ja muistuttavat lukijaa siitä, miten riippuvainen ihminen on aina ollut ympäröivästä luonnosta.

Kirjan kirjoittaja Eric Chaline on Cambridgessa ja Lontoossa opiskellut toimittaja, jonka erityisalaa ovat historia ja filosofia. Hän on kirjoittanut useita kirjoja, joista suomeksi on julkaistu mm. 50 konetta jotka muuttivat maailmaa (Moreeni 2013).

Eric Chaline: 50 eläintä jotka muuttivat maailmaa
Englanninkielinen alkuteos 50 Animals that Changed the Course of History
Suomennos Veli-Pekka Ketola
ISBN 978-952-254-191-8
1. painos 2014
Sidottu, 224 sivua
Ovh 32 €

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Päivi Ylöstalo, 050 324 5504, pressi@moreenikustannus.fi
Liitteenä olevat materiaalit ovat vapaasti käytettävissänne.

Kustannusosakeyhtiö Moreeni kustantaa kotimaista ja käännettyä käytännön tietokirjallisuutta. Aihepiireinä ovat erityisesti kädentaidot, koti, ruoka ja sisustaminen, luonto ja ympäristö, kulttuurihistoria, perinnerakentaminen sekä monet erilaiset harrastukset.

www.moreenikustannus.fi