Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Weegeellä vietetään lasten Museofestareita

Weegeellä vietetään lasten Museofestareita

Julkaistu: 20.03.2015 klo 12:03
Julkaisija: EMMA - Espoon modernin taiteen museo

Näyttelykeskus WeeGeellä Espoossa vietetään maaliskuun viimeisenä viikonloppuna Lasten museofestareita. Museofestarit-lastentapahtuman aikana 28. - 29.3. kaikissa WeeGeen museoissa on tarjolla runsaasti erilaisia esityksiä sekä osallistavaa toimintaa lapsille.

Lastentapahtuma on WeeGeen museoiden jokakeväinen yhteistapahtuma, jolla on vakiintunut paikkansa pääkaupunkiseudun lapsiperheille suunnatussa tapahtumatarjonnassa. Tänä vuonna tapahtuma toteutetaan ensi kertaa lasten museofestareina. Suosittuun yhteistapahtumaan osallistuvat EMMA - Espoon modernin taiteen museo, Espoon kaupunginmuseo KAMU, Helinä Rautavaaran museo, Suomen Lelumuseo Hevosenkenkä ja Suomen Kellomuseo.

Museofestareiden aikana WeeGee-lavalla esiintyvät mm. baletilla hullutteleva Wannabe Ballerinas, taikuri Mano d'Oro sekä kansanmusiikista tarinansa ammentava Eppel & Peppel. Lapset pääsevät myös kokeilemaan improa Improsiskojen kanssa. Viikonlopun aikana lisäksi paketoidaan WeeGee-talo, tavataan pitkäjalkaisia jättiläisiä, tanssitaan afroa ja puuhataan erilaisissa festaripajoissa.

Näyttelykeskus WeeGee sijaitsee Espoon Tapiolassa ja on Espoon kaupungin omistama kulttuurikeskus.

Lisätietoa Museofestareista:

Lisätietoja: Pia Illikainen, asiakkuuskoordinaattori, EMMA
pia.illikainen@emma.museum , p. 043 825 2973

EMMA - Espoon modernin taiteen museo on yksi Suomen merkittävimmistä taidemuseoista. EMMAn näyttelytilat on jaettu Saastamoisen säätiön taidekokoelman sekä vaihtuvien näyttelyiden kesken. EMMAn kokoelma- ja näyttelytoiminta profiloituu kotimaiseen ja kansainväliseen modernismiin, nykytaiteeseen sekä designiin. EMMA sijaitsee Espoon Tapiolassa Näyttelykeskus WeeGeellä.