Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Watch-O-meter kertoo, minkä tason tv-sarja-ahmatti olet

Samsung Electronics Nordic

Watch-O-meter kertoo, minkä tason tv-sarja-ahmatti olet

Julkaistu: 27.02.2015 klo 10:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Tänään kolmannen kauden starttaavassa House of Cardsissa on kerrottu 120 valhetta ja Game of Thronesissa on näytetty 338 paljasta rintaa. Watch-O-meter-testi kertoo hauskoja pikkutietoja suosikkisarjoistasi.

Suoratoistopalveluiden yleistyessä ja katsojan valinnanvapauden samalla kasvaessa usean jakson kattavista tv-sarjamaratoneista on tullut tv-katselun normi. Termiä binge watching vastaa suomeksi käsite tv-viihteen ahmiminen. Binge watchingin ideana on irrottautua arjen kiireistä ja nauttia vaikkapa kokonainen kausi omaa suosikkisarjaa leppoisana lauantaipäivänä.

Watch-O-meter-sovellus laskee, kuinka innokas viihteen kuluttaja olet ja montako tuntia olet jo viettänyt suosikkisarjojesi parissa. Watch-O-meter kertoo myös hauskoja anekdootteja suosikkisarjoistasi, kuten miten monta Cosmopolitania on juotu Sinkkuelämää-sarjassa ja montako paljasta takapuolta näkyy vankilasarja Orange is the New Blackissä. Analyysin binge watching -tottumuksistaan voi tehdä täällä.

Suomalainen suoratoistaa entistä enemmän

Ipsos Morin toteuttaman kyselytutkimuksen mukaan lähes puolet (48 %) 18–24 -vuotiaista suomalaisista viihtyy pidempään kuin tunnin päivässä suoratoistetun tv- ja videosisällön parissa. Suoratoisto on kohtalaisen suosittua 55–65 -vuotiaidenkin parissa: heistä 30 prosenttia ilmoitti käyttävänsä suoratoistettua tv- tai videosisältöä viikoittain.

Netflixin viime vuonna toteuttaman tutkimuksen mukaan 73 prosenttia kertoi katsovansa tv-sarjoja 2–6 jaksoa yhdeltä istumalta, ja yhtä suuri osuus vastaajista piti ahmimista positiivisena ilmiönä, joka ei synnytä sen suurempia omantunnontuskia. Tee Watch-O-meter-testi täällä.

Suoratoistopalveluita käytetään yhä enemmän älytelevisioilla. Samsungin Smart TV:t saivat hiljattain tuen YLE Areena -sovellukselle, minkä lisäksi kotisohvan perukoilta voi suoratoistaa sisältöä muun muassa Katsomo-, Ruutu-, HBO-, Youtube-, Spotify- ja Netflix-suoratoistopalveluista.

Watch-O-meteristä poimittua:

• Game of Thrones -sarjassa on näytetty 338 paljasta rintaa.
  • The Wire -sarjassa on sanottu ”Shiiiit” 321 kertaa.
  • Sinkkuelämää-sarjassa on käyty treffeillä 153 kertaa ja juotu yhteensä 103 Cosmopolitania.
  • House of Cards -sarjassa on kahden kauden aikana kerrottu 120 valhetta ja syöty 306 ribsiä.
  • Mad Men -sarjassa on poltettu 748 tupakkaa ja juotu 332 alkoholijuoma-annosta työaikana.

Samsungin teettämään ja tutkimusyhtiö Ipsos Morin tuottamaan Techonomic Index -tutkimukseen vastasi tuhat 18–65 -vuotiasta suomalaista ja neljätuhatta pohjoismaalaista kuluttajaa. Haastattelut tehtiin vuoden 2014 huhtikuussa.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Lasse Pulkkinen, OS/G Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Kuvapyynnöt ja testilaiteasiat: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? (Medialle) Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, tableteista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, LTE-järjestelmistä, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Älykoti- ja Digital Health -ratkaisumme ovat osoitus siitä, että olemme myös johtava toimija esineiden internet -tuotealueella. Palveluksessamme on 307 000 työntekijää 84 maassa ja vuotuinen myyntimme on 172 miljardia euroa. Lisätietoja Samsungista osoitteessa: www.samsung.com/fi ja virallisessa blogissamme: global.samsungtomorrow.com

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki