Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Viasatin ja Viaplayn Valioliiga-kausi pyörähtää käyntiin 13.8. – myös Championship samaan kanavaperheeseen

Viaplay/Viasat

Julkaistu: 04.08.2016 klo 12:56
Julkaisija: Viaplay/Viasat

Viasat on alkavalla kaudella englantilaisen jalkapalloilun koti. Kanavilla ja Viaplay-palvelussa näkyy paitsi 13.8. alkava Valioliiga, myös Englannin toiseksi korkein sarjataso Championship. Lisäksi ohjelmistoon kuuluvat englantilaiset cup-kilpailut FA Cup ja EFL Cup sekä muita eurooppalaisia huippusarjoja. Valioliiga-studioita esitetään säännöllisesti  lauantaisin.

Valioliiga-kausi käynnistyy lauantaina 13.8. ja huipentuu 21.5.2017. Viasatin kanavat näyttävät jopa 6-7 suoraa ottelua viikossa. Alkavan kauden uutuutena ovat perjantain iltapelit, joita nähdään kauden aikana arviolta 10 kappaletta. Muuten otteluiden alkamisajat noudattavat pääosin aiempien kausien mallia.

Suorien ottelulähetysten lisäksi Viasatilla nähdään myös Valioliigaa käsitteleviä erikoisohjelmia, kuten ennakoita, maalikoosteita ja makasiineja. Uutta sisältöä on nähtävissä käytännössä viikon jokaisena päivänä. Valioliigan ympärille rakennetaan kattavat säännölliset studiolähetykset. Viasatin uudet Valioliiga-studiot nähdään lauantaisin.

”Viasatin jalkapallo-tiimissä on vain lajiin intohimoisesti suhtautuvia ammattilaisia ja pyrimme välittämään sen mahdollisimman vahvasti myös katsojille. Suorat tv-ottelut ovat kaikkein tärkeimmät, mutta erinomaiset digitaaliset oikeudet takaavat, että viasatsport.fi-sivustolla riittää maalikoosteita ja muuta kiinnostavaa katsottavaa jokaiselle päivälle,” lupailee Viasatin jalkapallotuottaja Antti Salo.

Tuomas Virkkunen selostaa, Pasi Rautiainen Valioliigan pääasiantuntija

Valioliigaa selostavat Viasatin ”oma kultakurkku” Ville Kuusinen, Mikko Innanen sekä Viasatille siirtyvä, Suomen suosituimpiin selostajiin kuuluva, Tuomas Virkkunen.

Studioisäntänä jatkaa Ville Klinga. Hänen kanssaan studiossa vuorottelee Visatin uusin kiinnitys Tuomas Tahvanainen. Legendaarinen Pasi Rautiainen on Valioliigan pääasiantuntija, joka saa studioihin seurakseen vaihtuvia huippuasiantuntijoita.

Mourinho, Conte, Klopp, Guardiola, Pochettino  - valmentajien kavalkadi on tällä kaudella järjetön,” Rautiainen listaa alkavan kauden avaintekijöitä. ”Kun aikaisempina vuosina on keskitytty seuraaman lähinnä yksittäisiä pelaajia, on tällä kaudella fokus vahvasti myös valmentajissa. Nyt lähtee käyntiin myös isojen seurojen raivokas taistelu voitosta. Viime vuonna Leicester otti todellisen yllätysvoiton, eivätkä suurseurat tule varmastikaan katsomaan tätä suosiolla vierestä”, Rautiainen jatkaa.

Valioliigan tulevat lähetykset
suorat tv-ottelut Viasat Jalkapallo –kanavalla ja Viaplayssa

1. kierros

La 13.8. Studio
La 13.8. Hull – Leicester klo 14.30
La 13.8. Everton – Tottenham klo 17.00
La 13.8. Manchester City – Sunderland klo 19.30
Su 14.8. Bournemouth – Manchester United klo 15.30
Su 14.8. Arsenal – Liverpool klo 18.00
Ma 15.8. Chelsea – West Ham klo 22.00

2. kierros

Pe 19.8. Manchester United – Southampton klo 22.00
La 20.8. Studio
La 20.8. Stoke – Manchester City klo 14.30
La 20.8. Otteluvalinta myöhemmin klo 17.00
La 20.8. Leicester – Arsenal klo 19.30
Su 21.8. Sunderland – Middlesbrough klo 15.30
Su 21.8. West Ham – Bournemouth klo 18.00

Valioliigan oheisohjelmat:

KE Premier League World Show (kurkistus Valioliigan kulissien taakse)
TO Premier League Match Pack (kierrosennakko tilastopainotteisesti)
PE Premier League Preview Show (ennakkoshow, joukkueiden haastatteluja)
LA, SU, MA Premier League Review Show (52-minuuttinen maalikoosteohjelma)
TI Premier League Netbusters (kierroksen kiinnostavimmat tapahtumat viihteellisesti)

Englannin Championship ja muut jalkapallosarjat

Myös Englannin toiseksi korkein sarjataso Championship kuuluu Viasatin ja Viaplayn tarjontaan kaudella 2016-2017. Sarjaa tullaan näyttämään säännöllisesti, arviolta vähintään 1-2 ottelua viikossa. Valioliigan ja Championshipin lisäksi Viasat ja Viaplay näyttävät viime kausien tapaan myös englantilaisen jalkapalloilun cup-kilpailut FA Cupin ja EFL Cupin (liigacup).

Viasatin jalkapallo-oikeudet 2016-2017:
- Valioliiga
- Englannin Championship
- FA Cup
- EFL Cup (entinen Englannin liigacup eli Carling Cup)
- UEFA Champions League
- La Liga
- Serie A
- Ligue 1
- Copa del Rey
- DFB Pokal
- Etelä-Amerikan MM-karsinnat
- Ranskan ystävyysottelut
- Saksan kotiystävyysottelut

Modern Times Group (MTG) ja Viasat Finland Oy

Oy Viasat Finland Ab on osa kansainvälistä, kuudessa maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) mediakonsernia, johon kuuluu maksu- ja ilmaistelevisioita, radioita, online-palveluita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta, televisiolähetysverkoissa (kaapeli, satelliitti ja IPTV) ja netissä. Modern Times Group on kasvuyritys ja se on listattu Tukholman Nasdaq OMX -pörssissä.

Suomessa Viasat lähettää kanavapakettejaan oman satelliitin kautta sekä kaapeli- ja laajakaista-tv- ja antenni tv -lähetyksinä. Suomessa Viasat aloitti lähetykset vuonna 1996. Lisätietoja www.viasat.fi

Viaplay

Viaplay on Pohjoismaiden johtava televisio-ohjelmien, elokuvien ja urheilun suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, tuhansia suosittuja elokuvia ja lisäksi huippu-urheilua suorina lähetyksinä. Viaplay on saatavilla Internetiin yhdistettävien laitteiden, kuten tietokoneiden, älypuhelimien, tablettien, Smart TV-televisioiden, Apple TV:n, Chromecastin, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360- ja Playstation 3 ja Playstation 4 -pelikonsolien kautta. Lue lisää osoitteessa www.viaplay.fi