Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Vapaalaskutapahtuma Iso-Syötteellä ensi lauantaina 7.2.2015

Hiihtokeskus Iso-Syöte Oy

Vapaalaskutapahtuma Iso-Syötteellä ensi lauantaina 7.2.2015

Julkaistu: 04.02.2015 klo 12:44
Julkaisija: Hiihtokeskus Iso-Syöte Oy

Lauantaina Iso-Syötteen vapaalaskurinteessä, Freeride Parkissa, järjestetään toista kertaa kansallinen vapaalaskutapahtuma Freeking Ride.  Toissa kesänä rakennettu Freeride Park oli Suomen ensimmäinen vapaalaskupuisto. Parkin rakentaja, vapaalasku legenda Kimmo ”Skipe” Oivo toimii myös tapahtuman isäntänä. Tapahtuman puuhamiehiksi on saatu Oululainen Ystävällinen Kaunohiihtoseura Ry.

Viime vuonna mukana oli huima kaarti maamme parhaita vapaalaskijoita. Myös Nipwitz, yksi aikamme ehdottomasti kiinnostavimmista ja alaa uurtaneimmista laskuporukoista otti osaa kilpailuun.  Tänä vuonna paikalla tullaan taas näkemään alan huippunimiä, mutta myös Iso-Syötteen lokaaleja.  "Ideana on tarjota yhdessäoloa ja hauska laskupäivä  Iso-Syötteen vapaalaskualueella. Sekä vanhan liiton vapaalaskijat, että hyppyreistä pitävän uuden koulukunnan edustajat ovat tervetulleita” kertoo Oivo.

Kaikki ovat lämpimästi tervetulleita katsomaan kilpailua, luvassa on huikeaa vapaalaskua ja hauskaa temppuilua. DJ soittaa ja grilli on kuumana. Kilpailualueella ovat lisäksi testissä uusimmat vapaalaskuvälineet Savon Suksistudion toimesta.

Palkintojen jakoa voi tulla seuraamaan Hotelli Iso-Syötteelle klo. 21. Ilta jatkuu suksimiesten oman Rock’n Roll bändin, Last Chancen johdolla.

Lisätietoja antaa:

Kilpailun johtaja

Kimmo Oivo

Iso-Syötteen markkinointikoordinaattori

Veinalotta Vesterinen

veinalotta.vesterinen@isosyote.com

kuvaaja_mattimottonen_iso-syote_freeking_ride_facebook-013

Hiihtokeskus Iso-Syöte on Suomen eteläisin tunturi, jonne Helsingistä kertyy matkaa 750km.

Iso-Syöte on perinteinen hiihtokeskus jossa laskettelu ja hauskanpito lumella ovat pääasiassa. Hiihtokeskuksessa on yhteensä 16 rinnettä ja kuusi hissiä. Suomen lumivarmimmalla alueella sijaitsevassa keskuksessa panostetaan erityisesti lapsiperheisiin sekä freestylelaskijoihin. Hiihtokeskus Iso-Syötteeseen kuuluu rinnetoimintojen lisäksi vuokraamo, hiihtokoulu ja lastenhoitotalo. Tunturin ympäristössä sekä kansallispuistoalueella kulkee 120 kilometriä pitkä latuverkosto. Suomen hiihtokeskusyhdistys valitsi Iso-Syötteen vuoden 2012 parhaaksi hiihtokeskukseksi.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki