Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Teerenpelin Onnenpekka kuohkeuttaa blinitaikinan

Teerenpeli Yhtiöt Oy

Teerenpelin Onnenpekka kuohkeuttaa blinitaikinan

Julkaistu: 08.01.2015 klo 09:29
Julkaisija: Teerenpeli Yhtiöt Oy

Blinit eli linnit ovat tuhtia talvista ruokaa ja paras bliniaika on nyt käsillä. Taivaanranta ravintolat Helsingin Keskuskadulla ja Lahdessa tarjoavat listallaan oman keittiön herkullisia ja rapeita blinejä. Maukkaat blinit sointuvat oman panimon tuotteiden kanssa loistavasti ja myös taikinan valmistuksessa käytetään omaa Onnenpekka-olutta.

Omaa olutta taikinaan ja ruokajuomaksi

Hapan ja maukas blinitaikina saa kuohkeutensa oluesta. Ravintola Taivaanranta käyttää taikinassaan oman panimon Onnenpekkaa. Vaalea ja raikas pohjahiivaolut on valmistettu kotimaisista pilsnermaltaista. Taivaanrannassa on valittavana kolme bliniannosta joko muikunmädillä, kylmäsavulohella ja siianmädillä tai savuporolla. Tarjolla on myös kahden blinin ja lisäkkeiden hienostunut lajitelma. Keskuskadun Taivaanrannan ravintolapäällikkö Laura Pohjonen suosittaa blinien seuraksi oman panimon tuotteita. Esimerkiksi mieto, vaalea lager muodostaa täyteläisen makuparin yhdessä blinien ja mädin kanssa. Savuporon kanssa sopii taas tummempi ja maultaan voimakkaampi olut.

Oman panimon tuotteet tärkeä osa ruoanvalmistusta

Taivaanranta-ravintoloiden keittiön filosofia nojaa itse käsillä tehtyyn ruokaan ja lähellä tuotettujen raaka-aineiden mahdollisimman runsaaseen hyödyntämiseen. Oman panimon tuotteita käytetään osana ruoanvalmistusta. Ravintolat tarjoavat á la carte –elämyksiä, lounaita sekä Teerenpeli Panimo & Tislaamon tuotteita.

Keittiömestari Toni Ylärakkola | Ravintola Taivaanranta Helsinki | Keskuskatu 7, 00100 Helsinki | puh. 0424 925 310

Keittiömestari Niko Nyman | Ravintola Taivaanranta Lahti | Rautatienkatu 13, 15110 Lahti | puh. 0424 925 230

www.taivaanranta.com | www.teerenpeli.com

Teerenpeli Yhtiöt Oy on innovatiivinen ravintola- ja panimoalan perheyritys, joka koostuu Teerenpeli-ravintoloista, Panimo ja Tislaamo Teerenpelistä, ruokaravintola Taivaanrannasta Helsingissä ja Lahdessa sekä Laivaravintola Teerenrannasta. Teerenpeli-ravintoloita löytyy Lahden lisäksi Helsingistä, Tampereelta, Turusta ja Lappeenrannasta. Teerenpeli Yhtiöiden liikevaihto on yli 10 miljoonaa euroa ja yritys työllistää yli 70 henkilöä. www.teerenpeli.com