Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Teerenpelin Brittiviikoille syntyi oma gini

Teerenpelin Brittiviikoille syntyi oma gini

Julkaistu: 26.09.2016 klo 09:45
Julkaisija: Teerenpeli Yhtiöt Oy

Teerenpeli-ravintoloissa vietetään Brittiviikkoja 26.9.-16.10. Brittihenkeen sovitettu Teerenpelin oma gini, PyyGIN, on saatavissa Teerenpeli-ravintoloista maanantaista alkaen. Oma gini on maustettu perinteisestä poikkeavalla, mutta Teerenpelille ominaisella tavalla.

Kaksi tislaamoa mahdollistaa uusien tuotteiden valmistuksen

Uuden viskitislaamon myötä vanhassa tislaamossa Lahden Hämeenkadulla on ollut mahdollista keskittyä uusiin erikoiseriin ja tuotekehitykseen. Oluen, siiderin ja viskin valmistajana tunnettu Teerenpeli tekee ginin myötä uuden aluevaltauksen.

- Halusimme tuoda oman taidonnäytteemme Teerenpelin Brittiviikoille ja vastata samalla kuluttajien toiveisiin Teerenpelin omasta ginistä. PyyGinin aromikas maku syntyy, kun mausteiden intensiiviset aromit vapautuvat puoli vuorokautta kestävässä uuttamisprosessissa. Kuparisilla pannutislauslaitteilla valmistettu juoma saa täyteläisen ja runsaan makunsa tislausprosessissa, PyyGINin kehitystyössä vahvasti mukana ollut Teerenpeli Yhtiöiden toimitusjohtaja Anssi Pyysing kertoo.

Täysin perinteisestä ginistä ei kuitenkaan ole kyse. Tuttujen ja hieman erikoisempienkin ginimausteiden lisäksi erityislaatuisen siitä tekee, että se on maustettu Teerenpelille ominaisella mausteella, humalalla.

- Amarillo-humala tuo ginin tuoksuun raikasta sitrushedelmää. Lisäksi puolukalla ja koivunlehdillä saimme giniin haluamaamme suomalaisen metsäisen ominaispiirteen, kertoo Panimo & Tislaamon viskimestari Jaakko Joki.

Brittiviikkojen oluena Milk Stout

Teemaviikko innosti panimon henkilökuntaa ja tuotekehityksen tuloksena syntyi Teerenpelin ensimmäinen Milk Stout –olut. Juomaan on lisätty perinteiseen tapaan maitosokeria eli laktoosia, joka tuo oluen makuun pyöreyttä ja makeutta. Humalana on käytetty brittiläistä Phoenix ja Archer –humalaa. Väriltään lähes pikimusta juoma on kevyen paahteinen, helposti nautittava stout. Juoma sisältää laktoosia 1,6g/100g.

Teerenpelin Brittiviikot 26.9.-16.10.2016 kaikissa Teerenpeli-ravintoloissa.

Tuotetiedot:

• Teerenpelin oma gini, PYYGIN. Alkoholi til. 45 %, pakkaus 0,5 l lasipullo. Saatavuus: Teerenpeli- ja Taivaanranta-ravintolat.
  • Milk Stout -olut, alkoholi til. 5,2 %, pintahiivaolut, sisältää laktoosia. Saatavuus: Teerenpeli- ja Taivaanranta-ravintoloista Panimomestarin erikoinen –hanasta.

Anssi Pyysing
Toimitusjohtaja, CEO, Teerenpeli Yhtiöt Oy
0500 830 458, anssi.pyysing@teerenpeli.com

Timo Kuorehjärvi