Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Tähtitanssija Minna Tervamäki ja taiteilija Hannaleena Heiska luovuuden jäljillä EMMAn Kosketus-näyttelyssä

EMMA - Espoon modernin taiteen museo

Julkaistu: 21.06.2016 klo 16:51
Julkaisija: EMMA - Espoon modernin taiteen museo

Jälki - mitä jää taiteesta?

Jälki-esitys ylittää taiteen rajapintoja ja luo vuoropuhelun kuvataiteen ja tanssin välille EMMAn Kosketus-näyttelyssä. Tanssitaiteilija Minna Tervamäen ja kuvataiteilija Hannaleena Heiskan teos on esitys, joka on syntynyt prosessissa, yhteisen työskentelyn kautta. Kahden erilaisen taiteilijan yhteisteos mahdollistaa yleisölle erityislaatuisia kohtaamisia taiteen kanssa, herättää keskustelua taiteesta ja taiteen tekemisestä sekä tuo esiin taiteilijoiden luomisprosessia.

Esitys rakentuu neljästä kohtauksesta, jotka ovat toisaalta itsenäisiä esityksiä, mutta joita voi myös seurata prosessina ja jatkumona. Kukin esitys on n. 30 min. Katsojat voivat palata joka viikko katsomaan teoksen etenemistä.

Esitys on osa EMMAn 10-vuotisjuhlavuoden ohjelmaa ja se tukee EMMAn tavoitetta olla museokentän edelläkävijä, joka luo uusia keskustelunavauksia ja keinoja nauttia taiteesta.

Aikataulu:

Perjantai 11.11 klo 17.30
Perjantai 18.11 klo 17.30
Lauantai 26.11 klo 14.00
Sunnuntai 27.11 klo 14.00

Yhden esitysten kesto noin 30 min.

EMMA - Espoon modernin taiteen museo
Näyttelykeskus WeeGee, Ahertajantie 5, Tapiola
www.emma.museum

www.minnatervamaki.com
www.hannaleenaheiska.com

Kuvamateriaali:http://bit.ly/jalki_emmassa
Salasana: emmamuseum

Tiedustelut:

Ingrid Orman, tuottaja, EMMA
ingrid.orman@espoo.fi
043 8268 724

EMMA - Espoon modernin taiteen museo on yksi Suomen keskeisimmistä taidemuseoista. Espoon Tapiolassa sijaitsevan EMMAn kokoelma- ja näyttelytoiminta profiloituu kotimaiseen ja kansainväliseen modernismiin, nykytaiteeseen sekä designiin. Arkkitehtonisesti vaikuttavassa professori Aarno Ruusuvuoren suunnittelemassa WeeGee-talossa sijaitsevat EMMAn näyttelytilat ovat pinta-alaltaan Suomen suurimmat. Puhdaslinjainen moderni arkkitehtuuri tukee EMMAn, Saastamoisen säätiön ja Tapio Wirkkala Rut Bryk säätiön kokoelmien sekä vaihtuvien näyttelyiden kokemuksellista esittämistä.