Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Tahkolle tulee talven ensimmäinen lumiliukumäki

Kuopio-Tahko Markkinointi

Tahkolle tulee talven ensimmäinen lumiliukumäki

Julkaistu: 28.09.2015 klo 16:34
Julkaisija: Kuopio-Tahko Markkinointi

Tahkolla on päätetty viettää syyslomaa lasten ja lastenmielisten ehdoilla. Tämän johdosta Tahkon lähiliikuntapaikalle rakennetaan talven ensimmäinen lumiliukumäki ja siitä pääsee nauttimaan 14.-17.10.2015 (klo 11.00-15.00) välisenä aikana.

Säilöttyä lunta tarvitaan yli 10 000 kuutiota

Lumiliukumäkeen tarvitaan noin 200 kuutiota lunta ja tämän lumen samoin kuin ensilumen latuun tarvittavan lumen (n. 10 000 kuutiota) on tehnyt ja säilönyt Tahkon Rinteet viime talvena. Nyt lunta hyödynnetään alkukaudesta tuomaan lumen iloja Tahkolla vieraileville.

”Lunta tehtiin alun perin yli 12 000 kuutiota, mutta osa on luonnollisesti sulanut. Jäljellä on kuitenkin enemmän kuin tarpeeksi, että saamme tehtyä upean lumiliukumäen syyslomalle sekä marraskuun puolella huippukuntoisen ensilumenladun”, iloitsee Tahkonrinteiden rinnepäällikkö Pasi Martikainen.

Lumiliukumäki rakennetaan Tahkon lähiliikuntapaikalle ja rakentamisen valmistelut ovat jo alkaneet. Tahkon lähiliikuntapaikka sijaitsee keskeisesti aivan Tahko Spa Hotellin vieressä. Puistossa on lumiliukumäen lisäksi monenlaista tekemistä ikään katsomatta, mutta erityisesti perheen pienimmille lähiliikuntapaikka tarjoaa monipuolisesti virikkeitä ympäri vuoden.

”Ajatus lumiliukumäestä virisi Tahkon yrittäjien keskuudessa kesän aikana ja yhteisesti päätimme tämmöisen tempauksen tehdä. Periaatteena on tarjota lapsiperheille hauskaa tekemistä syyslomaksi yllättäen lumen parissa”, valottaa tempauksen taustaa hotelli Ukon yrittäjä Karolina Huuhtanen.

Tahkonrinteiden hiihtokoulu järjestää syysloman lumiriehan

Tahkonrinteiden hiihtokoulu organisoi lumiliukumäkeen ja sen ympäristöön hauskaa ohjelmaa päivittäin klo 11.00-15.00 keskiviikosta lauantaihin (14.-17.10.2015). Luvassa on mm. erilaisia hauskoja kisailuja, joihin kuka tahansa voi osallistua ihan vain hauskanpidon nimissä. Kisailuista on luvassa palkintoja ja juontaja vauhdittaa hauskanpitoa.

”Haluamme tuoda iloa ja riemua syysomaan. Lumiliukumäki on juuri sellainen ympäristö, jossa hiihtokouluna pääsemme liikuttamaan lapsia ja saamme samalla aktivoitua koko perheen”, toteaa Tahkonrinteiden hiihtokoulun johtaja Harri Jokela.

Karolina Huuhtanen, Tahkon tapahtumien aktivaattori, p. 0400 861 381
Harri Jokela, Tahkonrinteiden hiihtokoulun johtaja, p. 044 049 3462
Pasi Martikainen, Tahkonrinteet rinnepäällikkö, p. 040 757 5168

Tahko on Suomen neljänneksi suurin laskettelukeskus sekä ympärivuotinen matkailukeskus. Lisää http://www.kuopiotahko.fi/tahko/