Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Suomen vapaalaskuhuiput mittelivät Iso-Syötteellä

Hiihtokeskus Iso-Syöte Oy

Suomen vapaalaskuhuiput mittelivät Iso-Syötteellä

Julkaistu: 09.02.2015 klo 11:42
Julkaisija: Hiihtokeskus Iso-Syöte Oy

Viime lauantaina 7.2.  Iso-Syötteen vapaalaskurinteessä, Freeride Parkissa, järjestettiin toista kertaa kansallinen vapaalaskutapahtuma Freeking Ride. Syötteen alueen erittäin hyvästä lumitilanteesta johtuen olosuhteet olivat enemmän kuin otolliset hauskaan päivään alamäkilajien merkeissä. Reilun 130 sentin paksuisen hangen lisäksi aurinkoinen sää ilahdutti sekä osallistujia, että paikalle saapunutta yleisöä.

Päivän aikana nähtiin huimia temppuja ja hienoa laskua. Kilpailijoiden joukossa oli sekä hyvin tunnettuja ja maailmalla menestyneitä, että Iso-Syötteen paikallisia laskijoita. Kannustava ja iloinen tunnelma osallistuneiden keskuudessa laittoi jokaisen heittämään kaikkensa kehiin. Lajien kirjo oli kattava; alas tultiin suksilla, lumilaudalla, telemarkeilla ja monoskillä!

Freeride Parkin rakentaja, vapaalaskulegenda Kimmo ”Skipe” Oivo toimi tapahtuman isäntänä. Järjestävänä tahona oli tänä vuonna ensimmäistä kertaa Oululainen Ystävällinen Kaunohiihtoseura Ry. "Ideana oli tarjota yhdessäoloa ja hauska laskupäivä  Iso-Syötteen vapaalaskualueella.  Oli hauskaa että paikalle saatiin sekä vanhan liiton vapaalaskijoita, että hyppyreistä pitävän uuden koulukunnan edustajia. Kaiken kaikkiaan päivä oli jälleen enemmän kuin onnistunut.” kertoo Oivo ja jatkaa, ”Hienointa oli nähdä miten hyvällä fiiliksellä koko porukka oli, laskijoista tapahtuman taustaorganisaatioon ja yleisöön. ”

Tulokset:

FreeKing Ride Queen 2015 Sanna Kyllönen

FreeKing Ride King 2015 Eetu Rintamaa

Erikoismaininnat:

Paras hyppy – Eetu Rintamaa

Seivaus – Pyry Virkkula

Tsemppari – Elina Kemi

Monoski sarjan 2. Palkinto – Antti Toiviainen

Kitisijä – Tomi Reunanen

Pannut – Jaakko Rapeli

Lisätietoja antaa

Kilpailun johtaja

Kimmo Oivo

Iso-Syötteen markkinointikoordinaattori

Veinalotta Vesterinen

veinalotta.vesterinen@isosyote.com

Hiihtokeskus Iso-Syöte on Suomen eteläisin tunturi, jonne Helsingistä kertyy matkaa 750km.

Iso-Syöte on perinteinen hiihtokeskus jossa laskettelu ja hauskanpito lumella ovat pääasiassa. Hiihtokeskuksessa on yhteensä 16 rinnettä ja kuusi hissiä. Suomen lumivarmimmalla alueella sijaitsevassa keskuksessa panostetaan erityisesti lapsiperheisiin sekä freestylelaskijoihin. Hiihtokeskus Iso-Syötteeseen kuuluu rinnetoimintojen lisäksi vuokraamo, hiihtokoulu ja lastenhoitotalo. Tunturin ympäristössä sekä kansallispuistoalueella kulkee 120 kilometriä pitkä latuverkosto. Suomen hiihtokeskusyhdistys valitsi Iso-Syötteen vuoden 2012 parhaaksi hiihtokeskukseksi.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki